• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402072719399
  • خبرنگار : 50039

وزیر کشور تاکید کرد:

تکمیل مطالعات علاج‌بخشی خلیج گرگان تا سفر دوم رئیس جمهور

تکمیل مطالعات علاج‌بخشی خلیج گرگان تا سفر دوم رئیس جمهور

ایسنا/گلستان وزیر کشور با بیان اینکه باید مطالعات پروژه علاج‌بخشی خلیج گرگان تا سفر دوم رئیس جمهور تکمیل شود، گفت: دستگاه‌های متولی برای سفر دوم پیگیر مصوبات جدید باشند.

"احمد وحیدی" صبح امروز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ که برای بهره‌برداری و بازدید از چندین پروژه اقتصادی و عمرانی به استان گلستان سفر کرده است، در جلسه کارگروه احیا و علاج‌بخشی خلیج گرگان که در بندرترکمن برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های ذیربط با عملیات احیا و علاج‌بخشی خلیج گرگان باید تاکنون مطالعات خود را تکمیل کرده باشند. 

وی با تاکید بر اینکه مطالعه زیست محیطی عملیات پمپاژ آب دریای خزر به خلیج گرگان باید تاکنون انجام می‌شد، ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان به دنبال مصوبات جدید باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط خلیج گرگان به شکلی است که می‌توان به دقت مطالعات را انجام داد، در خصوص طرح طبیعت گردی آشوراده گفت: باید مشخص گردد تا چرا این پروژه "تضمین مصوبه شورای اقتصاد" می‌خواهد تا اقدامات با دریافت این مصوبه انجام شود.

تکمیل مطالعات علاج‌بخشی خلیج گرگان تا سفر دوم رئیس جمهور
استاندار گلستان در این جلسه خاطرنشان کرد: پروژه علاج‌بخشی و احیای خلیج گرگان نه تنها برای مردم استان، بلکه برای کل کشور مهم و حیاتی است.

علی‌محمد زنگانه با تاکید بر اینکه اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور به استان گلستان به لایروبی خلیج گرگان اختصاص یافت، توضیح داد: وزیر کشور در جریان این سفر ضمن بازدید از خلیج گرگان و جزیره آشوراده، از نحوه عملیات لایروبی بازدید خواهد کرد.

تکمیل مطالعات علاج‌بخشی خلیج گرگان تا سفر دوم رئیس جمهور

لزوم تامین حق‌آبه خلیج گرگان

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۵ اقدام برای علاج بخشی خلیج گرگان مدنظر بود که یکی از آنها عملیات لایروبی پروژه است، تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار مترمربع از لایروبی پروژه مانده است که تا پایان ماه به پایان می‌رسد.

نوراله عباسی، مصوبات سفر رئیس جمهور برای احیای خلیج گرگان را ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: عملیات لایروبی اسکله قدیمی بندرترکمن یکی دیگر از اقدامات بود که محقق شد و این پروژه آماده افتتاح است.

وی تامین حق‌آبه نکارود و دیگر رودخانه‌های که به خلیج گرگان می‌ریزد را یکی از مهمترین اقدامات دانست که باید محقق شود و تصریح کرد: اگر این اتفاق مهم رخ ندهد ضمن به خطر افتادن زیست گونه‌های آبزی، دیگر شاهد مهاجرت پرندگان نخواهیم بود.

این مقام مسئول، جابجایی ۲۰۰ هزار نفر مسافر از طریق اسکله قدیمی بندرترکمن به جزیره آشوراده را یکی از دلایل حفظ صنعت گردشگری دریایی خلیج گرگان برشمرد و افزود: هم اکنون اسکله شناور جدید پس از لایروبی در بندر ترکمن مستقر شده است.

تکمیل مطالعات علاج‌بخشی خلیج گرگان تا سفر دوم رئیس جمهور

اکوسیستم خلیج گرگان بحرانی است

مدیرکل محیط زیست استان گلستان شرایط اکوسیستم خلیج گرگان را بحرانی دانست و گفت: ارائه طرح عملیات لایروبی خلیج پس از ۸ هزار ساعت مطالعه آغاز شد و این پروژه می‌تواند عملیات خشک شدن خلیج را تا حد قابل توجهی احیا کند.

محمدرضا کنعانی با اشاره به اینکه در صورت باز شدن کانال ۷۰ سانتی‌متر افزایش آب را خواهیم داشت، افزود: با تکمیل پروژه لایروبی بزرگترین خطر زیست محیطی استان گلستان و شمال کشور مرتفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ مورد دیگر برنامه‌های احیای خلیج باید یکی پس از دیگری انجام شود، گفت: برای سفر دوم رئیس جمهور دستگاه‌های متولی علاج‌بخشی خلیج گرگان بسیاری از وظایف محوله انجام داده‌اند و در اختصاص بودجه در سفر دوم ریاست جمهوری می‌توانیم دیگر موارد احیا را سرعت دهیم.

تکمیل مطالعات علاج‌بخشی خلیج گرگان تا سفر دوم رئیس جمهور

به گزارش ایسنا، "احمد وحیدی" وزیر کشور برای بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی، اقتصادی و اجتماعی امروز به استان گلستان سفر کرده است.

دیدار با "آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی" نماینده ولی فقیه در گلستان و حضور در جلسات متعدد با مسئولان استان از برنامه‌های سفر وزیر کشور است.

بازدید و افتتاح متمرکز فاز اول طرح‌های لایروبی قرارگاه شهید لولایی و لایروبی خلیج گرگان، افتتاح طرح‌های مزرعه نمونه، بازدید از قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات گلستان از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در سفر یک روزه به گلستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha