• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072719532
  • خبرنگار : 30147

رئیس انجمن کوراش خراسان رضوی:

کوراش نیازمند حمایت است

کوراش نیازمند حمایت است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن کوراش خراسان رضوی گفت: ورزشکاران کوراش در خراسان رضوی نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند.

محمد زند روحانی در سفر به شهرستان تربت‌جام در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سیاست کلی انجمن کوراش خراسان رضوی، افزایش فعالیت‌ها در شهرستان‌ها است، افزود: فقط نمی‌توان از اداره کل ورزش و جوانان توقع حمایت و رفع مشکلات را داشت.

وی تصریح کرد: فرمانداری‌ها و شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف نیز باید از این رشته ورزشی پهلوانی که با اخلاق‌مداری توأم است بیش از این حمایت کنند تا در آینده بتوانیم روز به روز شاهد حضور بیشتری از جوانان در سطح ملی باشیم.

رئیس انجمن کوراش خراسان رضوی اذعان کرد: متأسفانه عادت کرده‌ایم که همیشه از کمبودها و مشکلات گلایه و ناله کنیم در صورتی که باید این مسائل را کنار گذاشته و با حضور میدانی، خودمان مشکلات در بخش‌های زیرساخت و نبود امکانات را رفع کنیم.

وی استفاده از توان خیرین و اسپانسرها در رفع مشکلات این رشته ورزشی را ضروری برشمرد و گفت: برای رفع مشکلات باید با اسپانسرها رایزنی بیشتری داشت.

روحانی با تأکید بر اینکه کوراش حمایت بیشتر بخش خصوصی را می‌طلبد، افزود: قطعاً مشکلات این رشته ورزشی را با حضور میدانی می‌توان رفع کرد.

وی در ادامه سیاست انجمن کوراش خراسان رضوی را افزایش فعالیت‌ها در شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: همانگونه که مسابقات قهرمانی کوراش خراسان رضوی در رده بزرگسالان در شهرستان تربت‌جام برگزار شد، کلاس داوری درجه ۳ در دو بخش آقایان و خانم‌ها نیز ۲۰ آبان ماه در سبزوار و کلاس مربیگری را در مشهد برگزار خواهیم نمود.

روحانی با اشاره به جایگاه این رشته ورزشی در سطح استان، افزود: از سال ۹۸ تاکنون همه ساله در رده سنی بزرگسالان لیگ برتر کشور قهرمان شدیم، همچنین در رده نوجوانان نیز تیم کوراش خراسان رضوی مقام اول و در رده جوانان هم مقام سوم کشور را به دست آوردیم.

رئیس انجمن کوراش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در رشته کوراش از پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار است و نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در تربت‌جام پتانسیل‌های خوبی به لحاظ ورزشکار و امکانات وجود دارد تلاش می‌شود تا مسابقات کوراش قهرمانی کشور را در این شهرستان برگزار کنیم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه در بازی‌های آسیایی، رشته کوراش بهترین نتیجه کاروان اعزامی کشورمان به این مسابقات را توانست به خود اختصاص دهد، گفت: خراسان بزرگ خواستگاه کوراش در کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشتی با چوخه جزو بازوان قدرتمند کوراش محسوب می‌شود، اظهار کرد: چوخه کاران در این گودها تربیت شده و با تمرین بسیار روز به روز کوراش پیشرفت می‌کند.

رئیس انجمن کوراش خراسان رضوی همچنین افزود: در بازی‌هایی آسیایی که چندی قبل برگزار شد، ۶ ورزشکار از خراسان شمالی همراه با کاروان اعزامی تیم ملی کشورمان به این مسابقات اعزام شدند که موفقیت‌های به دست آمده موجب شد نگاه ملی به کوراش تغییر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha