• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072719605
  • خبرنگار : 30147

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان:

فرصت زیادی برای جبران جمعیت نداریم

فرصت زیادی برای جبران جمعیت نداریم

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان، گفت: با توجه به اینکه آینده کشور به حفظ جمعیت جوان بستگی دارد، از سویی فرصت زیادی برای جبران جمعیت نداریم.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به زودی مرکز نفس در شهرستان زبرخان راه‌اندازی می‌شود، جوانی جمعیت و فرزندآوری را مهمترین مسئله کشور دانست و افزود: افزایش نرخ باروری کلی از وظایف تمام مسئولان و مردم است.

وی با تأکید بر اینکه فرزندآوری و جوانی جمعیت بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: علیرغم اینکه آینده کشور به حفظ جمعیت جوان بستگی دارد اما از سویی فرصت زیادی برای جبران جمعیت نداریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان ادامه داد: در مسئله جوانی جمعیت، پیشگیری از سقط‌جنین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا سقط‌جنین قتل نفس بوده و متأسفانه قبح این مسئله نیز در جامعه از بین رفته است به طوری که هم اکنون شاهد روزانه ۱۰۰۰مورد سقط‌جنین در کشور هستیم.

وی در همین خصوص اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمام مسئولین و مردم شهرستان مرکز نفس را در زبرخان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و افزایش جمعیت جوان راه‌اندازی نماییم.

سلیمانی ادامه داد: بعضاً دیر اقدام نمودن زوجین برای تولد اولین فرزند و بعد از آن برای تولد سایر فرزندان باعث نرسیدن خانواده به تعداد دلخواه فرزند می‌شود. با توجه به اینکه ریسک شیوع ناباروری در کشور و خراسان بسیار بالا رفته است اما خانواده‌ها بعد از چندین سال از زمان شروع زندگی مشترکشان به فکر فرزندآوری می‌افتند.

وی از رفتن جامعه به سمت سالمندی خبر داد و افزود: اکنون در بحران جدی کاهش جمعیت هستیم، امیدواریم با اندکی تأمل به اوضاع پیش رو روند کنونی فرزندآوری اصلاح شود.

سلیمانی در ادامه از آغاز طرح خانه به خانه پایش فشارخون بالا در شهرستان زبرخان خبر داد و گفت: بیماری فشارخون بالا، اصلی‌ترین عامل خطر قابل تغییر در ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است.

وی با بیان اینکه فشارخون کنترل نشده خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان زبرخان، بر اساس اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و در راستای شناسایی، پیگیری و کنترل بیماران، اقدام به اجرای طرح پایش فشارخون در گروه سنی ۴۰ سال و بالاتر در جمعیت تحت پوشش ۳ مرکز خدمات جامع سلامت خرو، قدمگاه و بوژمهران به مدت ۲ هفته، از تاریخ ۲۶ مهرماه لغایت ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان افزود: این طرح با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و داوطلبین سلامت در سطح خانه‌های بهداشت و همچنین اعزام ۴ تیم سیار برای مراجعه به درب منازل، با هدف بررسی و کنترل فشارخون گروه هدف در مناطق خروعلیا، شهرک امام رضا (ع)، ساحل برج و قدمگاه اجرا می‌شود.

سلیمانی، از تمامی همشهریان این مناطق درخواست کرد، همکاری لازم را با پرسنل این شبکه برای اجرای بهتر این طرح داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha