• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072719635
  • خبرنگار : 50590

شهردار همدان:

دغدغه تأمین منابع، مانع ایجاد ارتباط مؤثر مدیریت شهری با دانشگاه است

دغدغه تأمین منابع، مانع ایجاد ارتباط مؤثر مدیریت شهری با دانشگاه است
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان شهردار همدان گفت: هنوز ارتباط دانشگاه و مدیریت شهری اتفاق نیفتاده و نبود این ارتباط علمی باعث شده نتیجه ای مطلوب هم ایجاد نشود.

سیدمسعود حسینی پنجشنبه ۲۷ مهر در همایش مدیریت شهری و دانشگاه اثرگذار در شهر همدان، اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک صندوق تأمین مالی دیگر دستگاه‌های اجرای دیده می شود و در برنامه هفتم توسعه بیش از پیش شهرداری تضعیف شده به طوریکه به جای اجرای طرح های عمرانی به دنبال تأمین منابع اولیه مالی خود است. 

وی افزود: شهرداری در صورتی می‌تواند یک عملکرد مؤثر در مدیریت شهری داشته باشد که هزینه های اولیه اش تأمین باشد و با سرمایه گذاری های کلان بتواند مدیریت شهری و الگوی موفقی داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه مسئولیت های شهرداری در بودجه بندی لحاظ نمی شود، تصریح کرد: برای ارتقاء شهر نیاز به منابع است که متأسفانه ما با مشکل منابع مواجه هستیم به طوریکه همواره دغدغه آن را داریم و این دغدغه اجازه نمی دهد آنطور که باید ارتباط مؤثر با دانشگاه داشته باشیم.

وی ادامه داد: استان های موفقی همچون اصفهان صنعتی بوده و دارای درآمد پایدار هستند اما شهرداران همدان از گذشته تاکنون دغدغه تأمین منابع مالی را داشته و دارند و تا پول نباشد، نمی شود به مباحث تخصصی تر پرداخت.

حسینی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با شهرداری می تواند باعث توسعه شود، خاطرنشان کرد: انتظار می رود دانشگاه با مدیریت شهری اشتراک داشته و دانشگاه به دنبال خردگرایی کامل باشد تا آن مدینه فاضله اتفاق بیفتد.

شهردار همدان یادآور شد: اگر به دنبال تأثیرگذاری شهرداری در مدیریت شهری باشید، باید مدت زمان خدمت عوامل بیشتر شود چراکه میانگین مدت خدمت یک شهردار ۱۹ ماه است که تا بخواهد برنامه ریزی کند و اجرایی شود بیش از این فرصت نیاز است و بسیاری از طرح ها بعد از روی کار آمدن شهردار جدید کنار گذاشته می شود و اگر دانشگاه خود را به جای مدیریت شهری بگذارد هم به نتیجه نمی رسد چراکه مدت زمان خدمت بسیار کوتاه است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha