• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072719665
  • خبرنگار : 50034

صنایع های تک؛ راه برون رفت از تحریم

صنایع های تک؛ راه برون رفت از تحریم

ایسنا/همدان معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه صادرات صنایع معدنی شاهد تحولات خوبی هستیم، گفت:صادرات دانش‌بنیان‌ها و صنایع هایتک راه برون رفت از محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی است.

سید مجتبی حسینی پنجشنبه ۲۷ مهرماه در همایش منطقه‌ای بازرگانی و تجارت که به میزبانی صمت همدان و با حضور معاون تجارت وزیر صمت و مدیران کل استانهای قم، اصفهان، لرستان و مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: آمار شش ماهه صادرات کشور که قریب به ۵۰ میلیارد دلار گزارش شده است نشان می‌دهد سهم دانش‌بنیان‌ها در این سبد صادراتی پنج میلیارددلار است که نشان می‌دهد صادرات دانش‌بنیان‌ها و صنایع هایتک نقش اثرگذاری در حذف محدودیت‌های اقتصادی دارند.


وی با بیان اینکه تعهد ارزی و موضوعات پیرامون آن به عنوان مهم‌ترین دغدغه وزارت‌کشور در فعالیت‌های صادراتی حوزه اقتصاد در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: از آنجا که عراق اصلی‌ترین مقصد صادراتی ما به شمار می رود با حذف تعهد ارزی رشد چشمگیری در صادرات به عراق را شاهد خواهیم بود. 

حسینی بیان کرد: از سال ۹۰ تاکنون با تدبیر و نگاهی که مقام معظم رهبری به موضوعات اقتصادی کشور داشتند هر سال با عنوان سالی اقتصادی نامگذاری شده که نشان از اهمیت و تاثیر فعالیت‌های اقتصادی دارد که باید مورد توجه تمامی مسئولان، مدیران و دلسوزان نظام قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی کشور به سمت تقویت صنایع هایتک، دانش بنیان در حال پیشروی است، تاکید کرد: با حمایت استاندار همدان و وفاق و همدلی که در استان همدان وجود دارد در تقویت حوزه فعالیت صنایع هایتک و دانش بنیان اتفاقات خوبی رقم خورده و در حوزه صادرات صنایع معدنی تحول و تغییرات خوبی را شاهد هستیم. 


معاون اقتصادی استاندار همدان افزود: باتوجه به تغییراتی که در اقتصاد دنیا وجود دارد باید به سمت حکمرانی نوین صنعت پیش رویم که در این میان صنایع هایتک به طور قطع اهمیت ویژه‌ای خواهند داشت.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه جریان خوبی در استان همدان با ورود شخص استاندار در حمایت واقعی از شرکت های دانش بنیان و ایجاد فرصت برای رفع نیازهای واقعی صنایع، سرمایه گذاری و توسعه فناوری های آینده راه افتاده است، افزود: یکی از جهت‌گیری‌های جدی ما در این دوره آن است که این شرکت‌ها که اکنون به عدد قابل توجهی رسیده‌اند، بازار صادراتی را بیش از گذشته برای آنها فراهم کنیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha