• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402072719728
  • خبرنگار : 50040

سرپرست مدیریت درمان پژوهشکده سرطان معتمد:

پژوهشکده سرطان معتمد آماده ارائه خدمت به بانوان است

پژوهشکده سرطان معتمد آماده ارائه خدمت به بانوان است

ایسنا/گیلان سرپرست مدیریت درمان پژوهشکده سرطان معتمد، کلینیک و مرکز جراحی پژوهشکده سرطان معتمد را آماده ارائه خدمت به بانوان دانست و گفت: پژوهشکده سرطان معتمد کلیه خدمات حوزه تشخیص و درمان سرطان را برای افراد کم برخوردار به صورت رایگان انجام می دهد.

فاطمه غلامی، سرپرست مدیریت درمان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در حاشیه طرح غربالگری رایگان سرطان های شایع بانوان در رشت در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح مذکور در استان گیلان به مدت دو روز با محوریت غربالگری سرطان پستان، اظهار کرد: در این دوره از غربالگری حدودا ۲۰۰ زن تحت ویزیت پزشک متخصص قرار گرفته‌اند و مجموعا بیش از ۵۰۰ خدمت دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فرایند غربالگری سرطان پستان، ادامه داد: پزشکان متخصص قبل از انجام ماموگرافی، معاینات فیزیکی پستان را برای بانوان انجام می‌دهند و سپس برای بانوان بالای ۴۰ سال و دارای تاریخچه فامیلی مثبت از نظر سرطان، ماموگرافی و سونوگرافی جهت تشخیص نهایی انجام می شود.

سرپرست مدیریت درمان پژوهشکده سرطان معتمد اضافه کرد: بانوانی که پس از ماموگرافی و سونوگرافی نیاز به درمان داشته باشند، به جراح ارجاع داده شده و سپس در کلینیک و مرکز جراحی سرطان معتمد تحت عمل جراحی قرار می گیرند؛ البته این جراحی برای افراد کم برخوردار به صورت رایگان انجام می شود.

غلامی با بیان اینکه پژوهشکده سرطان معتمد کلیه خدمات حوزه تشخیص و درمان سرطان را برای افراد کم برخوردار به صورت رایگان انجام می دهد، خاطرنشان کرد: هدف کلی اجرای طرح غربالگری، تشخیص زودرس سرطان پستان است که از ابتدا با آموزش افراد به صورت عمومی و تخصصی شروع می‌شود و در ادامه، غربالگری جامع را دنبال می‌کنیم.

وی کلینیک و مرکز جراحی پژوهشکده سرطان معتمد را آماده ارائه خدمت به بانوان دانست و اضافه کرد: علاوه بر جراحی، اقدامات تشخیصی مانند مامو گرافی و سونوگرافی و هم چنین درمان های پیگیرانه بعد از عمل جراحی شامل شیمی درمانی نیز در کلینیک انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha