• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072719750
  • خبرنگار : 71588

گوترش: هیچ چیز مجازات جمعی را توجیه نمی‌کند

گوترش: هیچ چیز مجازات جمعی را توجیه نمی‌کند

دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر لزوم ارسال آب، غذا و کمک‌های پزشکی به نوار غزه اعلام کرد، رخدادهای غزه قابل توصیف نیست و هیچ چیز مجازات جمعی را توجیه نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره خاطرنشان کرد، باید به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه احترام گذاشته شود و حمایت و حفاظت از غیرنظامیان اولویت اصلی باشد.

براساس گزارش سایت صدی البلد، وی در ادامه افزود، هدف قرار دادن مراکز پزشکی تجاوز آشکار و نقض اصول قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی است.

دبیرکل سازمان هم چنین تصریح کرد، آنچه در غزه رخ می‌دهد، قابل توصیف نیست و هیچ چیز مجازات جمعی را توجیه نمی‌کند.

گوترش هم چنین از تلاش‌های عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در راستای کاهش تنش کنونی در نوار غزه تمجید کرد.

گوترش به مصر سفر کرده تا تلاش‌های دیپلماتیک خود را پس آن که خواستار آتش‌بس انسانی فوری میان رژیم صهیونیستی و حماس شد، پیگیری کند.

حدود ۳۰۰۰ تن محموله غذایی از روز شنبه در سمت مصری گذرگاه رفح در انتظار گرفتن مجوز ورود به غزه است. روز چهارشنبه، شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه‌ای که خواستار «وقفه‌های بشردوستانه» برای ارسال کمک‌ها بود، به توافق نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

حال نوبت طرح bهست !!!! فردا بر حسب اقدامات بشردوستانه کمک ها ارسال می‌شود ولی بر حسب حضور گوترش دوست داشتنی مزنه دهن دوطرف بیان خواهد شد !!!! بله مسول بین الملل مصر هست !!! پس سریع نماینده حماس و نماینده اسرائیل برای دیدار و مقدمات چگونگی آتش بس آماده باشند !!!! بله مصر مزنه دهن هر دو طرف فردا بدست بیاورد که چگونه می‌توان بر حسب حضور گترش دوست داشتنی می‌توان صلح کرد !!!بله این سیاست سرزده هست که می‌توان دو طرف نزدیک کند و مصر می‌تواند نقش تاریخی خود را در توافق بین حماس و اسرائیل برای آتش بس و صلح این جنگ اعلام کند طرح b برگرفته از میزنه دهن و چگونگی توقع هست که سیاست می‌تواند بدست بیاورد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۸ ۰۰:۳۱

چشمان نیروهای نظامی آمریکا را کور کنید. نیروهای مقاومت در زمان واحد و متحد به پایگاه های آمریکا و اسرائیل حمله کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۸ ۰۷:۳۰

ای جووووووون سازمان ملل زبان باز کرد گفتم که این سازمان لال نیست ولی متل همیشه دیر زبان باز کردید اگر چه حرف این سازمان‌ها 2 ریال هم ارزش برای اسرائیل و آمریکا وحشی ارزش ندارد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۵۶

ٱقای گوترش چندی که امریکا هست کودکشی جمعیت کشی هست باعث بانوی جنگها امریکاست