• جمعه / ۲۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072819848
  • خبرنگار : 71415

تظاهرات حامیان فلسطین در سان فرانسیسکوی آمریکا

تظاهرات حامیان فلسطین در سان فرانسیسکوی آمریکا

معترضان حامی فلسطین در مقابل ساختمان محل دفتر نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در شهر سان فرانسیسکوی این کشور در حمایت از فلسطینی‌ها و غزه تجمع کرده و پایان کمک‌های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، ده‌ها معترض حامی فلسطین در برابر ساختمان فدرال محل دفتر نانسی پلوسی، نماینده دموکرات و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در سان فرانسیسکو زنجیره انسانی تشکیل داده و خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پایان کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم شدند.

به نوشته پایگاه شبکه آمریکایی «کی.تی.وی.یو»، این معترضان با تشکیل زنجیره‌های انسانی ورودی‌های این ساختمان فدرال را مسدود کردند.

تظاهرکنندگان که پرچم‌های فلسطین و علامت‌هایی را در حمایت از فلسطینی‌ها به نمایش گذاشته بودند تظاهرات خود را به دیگر خیابان‌های اطراف این ساختمان گسترش دادند.

آنها بیانیه‌ای را نیز تصویب و در آن خاطرنشان کردند: «هم اکنون تنها یک راه حل وجود دارد:‌ آتش بس. نانسی پلوسی این قدرت را دارد که امروز به نسل کشی‌ و جنگ پایان دهد...ما اینجا را تا زمانی که پلوسی قطعنامه‌ برای آتش بس را امضا نکند ترک نمی‌کنیم.»

آنها به یک قطعنامه که اخیرا از سوی «کوری بوش»، نماینده دموکرات آمریکایی با موضوع درخواست از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کاستن از شدت تنش و خشونت و ارسال کمک بشردوستانه به غزه مطرح شد، اشاره داشتند.

بیش از ۲۴ تن از این تظاهرکنندگان در خارج از ساختمان فدرال سان فرانسیسکو زنجیره انسانی تشکیل داده و خواستار یک آتش‌بس در جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها شدند.

این معترضان گفتند، تا زمانی که رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا «در حمایت از آتش بس فوری در غزه اقدامی صورت ندهد» صحنه را ترک نمی‌کنند.

ویولت منصور، یکی از این معترضان تاکید کرد: «ما اینجاییم تا از نانسی پلوسی بخواهیم قطعنامه آتش‌بس که هم اکنون در کنگره است را امضا کند. ما اینجاییم تا به نانسی پلوسی بگوییم دستهایش به خون آلوده است و همچنین به کمک ۳.۸ میلیارد دلاری که آمریکا هر ساله برای ارتش اسرائیل می‌فرستد اعتراض کنیم.»

معترضان در بیانیه‌ خود نوشتند: «مقام‌های آمریکایی همچون پلوسی این قدرت را دارند که فشاری چشمگیر را به اسرائیل برای متوقف کردن کشتار و خشونتش اعمال کنند. هم اکنون قطعنامه‌ای با موضوع درخواست برای آتش‌بس فوری در مقابل آنها است. هر کاری غیر از آن نشان دهنده همدست شدن آنها در جنایات است.»

در حالی که این معترضان پایانی برای تظاهرات خود مشخص نکرده‌اند، نیروهای پلیس سان فرانسیسکو یک محدوده امنیتی را در اطراف محل اعتراضات آنها تشکیل دادند. نشانه‌ای از اینکه آنها تصمیم به برچیدن اعتراضات گرفته باشند مطرح نشده است.

در پی اجرای عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و تداوم درگیری‌ها؛ پلوسی به حمایت از این رژیم پرداخته است.

در ژوئیه ۲۰۲۰ نیز معترضان حامی فلسطین تجمعی را در محل اقامتگاه نانسی پلوسی در سان فرانسیسکو برپا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha