• جمعه / ۲۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072819910
  • خبرنگار : 50614

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد مطرح کرد

هدف ما از ساخت بوستان بانوان امنیت و آرامش است نه جداسازی

هدف ما از ساخت بوستان بانوان امنیت و آرامش است نه جداسازی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هدف ما از ساخت بوستان بانوان جداسازی نیست بلکه برای امنیت و آرامش بانوان فضایی ایجاد می‌کنیم.

فاطمه سلیمی، امروز جمعه ۲۸ مهرماه در مراسم افتتاح بوستان "شهربانو وکیل‌آباد" اظهار کرد: در دوره ششم مدیریت شهری کمیسیون ویژه بانوان و خانواده با گفتمان جدیدی با عنوان تعالی زیست پذیری شهری در حوزه بانوان و خانواده راه اندازی شد. :به این منظور که شهر چطور برای زن و خانواده آماده شود که بتواند در کنار حفظ حرمت از این فضاها استفاده کند و در کنار فرزندان به تفریح خود برسد.

وی افزود: توسعه پارک‌های بانوان به عنوان بخش سخت‌افزاری از این اقدام در دستور کار شورای شهر قرار گرفت. ما در سه حوزه فعالیت‌های خود را آغاز کردیم که شامل حوزه برنامه، بودجه، ساختار و تشکیلات است. برای اولین بار در شهرداری بودجه بانوان جدا شد و خروجی آن خدماتی است که از طریق این بودجه به بانوان خواهد رسید.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: در بخش نرم‌افزار کارهای جنس نرم همچون فرهنگی و هویتی جزو کارهای ما شد  و جشنواره رسانه خورشید نمونه‌ای از آن بود که ارتباط بسیار خوبی در عرصه بین‌المللی ایجاد کرد؛ برای اینکه نشان دهد توانمندی زن با افتخار ایرانی چگونه است.

سلیمی ادامه داد: بخش بعدی توسعه سخت‌افزارهای ویژه بانوان و خانواده است که بوستان‌های مخصوص بانوان نمونه‌ای از آن است. هدف ما جداسازی نیست بلکه برای امنیت و آرامش بانوان فضایی  ایجاد کردیم. از کشورهای مختلفی که به مشهد آمده بودند و از این بوستان‌ها بازدید کردند مورد توجه آنها واقع شده بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری در شورا انجام می‌شود و اگر همراهی مدیریت شهری نباشد کارها به جایی نخواهد رسید، ادامه داد: امام جمعه مشهد از ساخت و توسعه پارک‌های ورزشی برای بانوان حمایت می‌کنند. مشهد باید الگویی درسطح بین‌المللی برای همه کشورها باشد.

هدف ما از ساخت بوستان بانوان امنیت و آرامش است نه جداسازی

بیش از ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به پارک‌های مشهد بانوان هستند.

سعید حسین‌قلی‌زاده مقدم، شهردار منطقه ۹ مشهد نیز در این مراسم گفت: زحمات تمامی همکاران ما در شهرداری مشهد امروز منتج به این شده است که خدمت دیگری را در این شهر به محضر بانوان ارجمند و مادران عزیز شهر و کشورمان تقدیم کنیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش و اهتمام مدیریت شهری در این دوره بر این بوده که فضای آسایش و ورزش را به شهروندانی که مایل به فعالیت در فضاهای تفریحی و تفرجی هستند را فراهم کند.

شهردار منطقه ۹ مشهد با یادآوری اینکه بالغ بر ۵۰ درصد از مراجعه کنندگان به پارک‌های مشهد خانم‌ها و بانوان هستند، اظهار کرد: برای اینکه فضایی را در شهر شاهد باشیم که بانوان ما بدون دغدغه بتوانند از یک فضای مانند این پارک استفاده کنند سیاست‌گذاری‌هایی شده که امروز شاهد یکی از خاص‌ترین آن‌ها هستیم.

حسین‌قلی‌زاده مقدم تصریح کرد: تمام تلاش در اجرا و بهره‌برداری این مجموعه بر این بوده که در کنار حفظ فضای بکر مجموعه باغ وکیل‌آباد، مسیرهای تردد و فضاهای ایمنی را برای ورزش‌ تعریف کنیم. از جمله تمهیداتی که در این فضاها تعریف شده است می‌توان از زمین‌های ورزشی تخصصی بدمینتون، تنیس، والیبال، بسکتبال و تمرکز ذهن نام برد که حاصل تلاش همفکری مدیریت شهری بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha