• جمعه / ۲۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402072820001
  • خبرنگار : 50541

داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

خیابانی کارها باید راجع به کار خود تحقیق بیشتری کنند

خیابانی کارها باید راجع به کار خود تحقیق بیشتری کنند

ایسنا/کردستان داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: تا کنون ۵۰ درصد کارها را دیده‌ایم و به یک تعاریفی نسبت به اتفاقاتی که افتاده می‌توان دست پیدا کرد. 

محمودرضا رحیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با عنایت به اینکه هنوز تمام کارها داوری نشده‌اند معتقدیم اکثر کارها را برای خیابان نمی‌بینیم و تنها در خیابان می‌بینیم، البته هنوز اجماعی بین داوران صورت نگرفته است، باید در جهت تقویت و پرورش ویژه تکنیک‌ها تلاش بیشتری بکنیم تا تماشاگران دچار اذیت و آزار نشوند. 

وی افزود: امروز اگر می‌خواهیم از کلام استفاده کنیم باید قدرت و توان سخنوری را داشته باشیم، اگر می‌خواهیم از بدن استفاده کنیم باید توان استفاده از بدن را داشته باشیم، تماشاگر همان گونه که خودش زندگی می‌کند از ما هم توقع دارد که یا کاری را انجام ندهیم یا برابر باورهای آن انجام بدهیم، یعنی بتواند ما را ببیند و باورمان کند و ما را دوست داشته باشد.

 رحیمی بیان کرد: به هر تقدیر اتفاق‌های خوب و دلنشینی که در این جشنواره اتفاق می‌افتد مهمانپذیری مریوانی‌هاست که در سفره‌داری، آبروداری و محبت بی‌نظیرند. 

داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یادآور شد: جمعیتی که دور تا دور گروه‌های تئاتری را می‌گیرند فقط تئاتری‌ها نیستند، اینجا مردم هستند که تئاتر خیابانی را می‌بینند، به هر حال با لرزش‌های کم یا زیاد، برخوردهای عالی را می‌بینیم و حتی نظاره‌گر این هستیم که بچه‌های ۴، ۵ ساله آنان به داخل نمایشگاه می‌آیند و مشارکت می‌کنند که نشان دهنده روحیه مشارکتی است که هدف اصلی تئاتر خیابانی است.

وی تصریح کرد: ما باید فکری به حال آموزش کنیم، در تمام دنیا هم اینگونه است، قرار نیست کسی چیزی به آنان یاد بدهد. خود تئاتری‌ها بیایند به خودشان چیزی یاد بدهند، کاری را که انجام می‌دهند تمام و کمال همه وجوهات را مورد بازنگری قرار دهند. 

رحیمی بیان کرد: گروه‌های خیابانی سراسر کشور حدود ۲۵سال تمرین‌های مختلف انجام داده‌اند و به صورت مداوم در داخل خیابان‌ها، کوچه‌ها، میدان‌گاه‌ها، درگاهی‌ها و فضاهای مختلف کار انجام می‌دهند که بعضی موقع‌ها کسی دیگر نمی‌تواند به کسی چیزی یاد بدهد.

 وی افزود: خیابانی کارها باید راجع به کار خود تحقیق بیشتری کرده و دقت نظر بیشتری داشته باشند، تئاتر خیابانی اول تئاتر است و بعد در خیابان اجرا می شود، ما مفاهیم مشترک زیاد داریم که باید در مورد آن حرف بزنیم. 

رحیمی یادآور شد: آرزوی تداوم برگزاری این جشنواره‌ها را دارم و خدا را شکر می‌کنم که چنین امکان سنجی شد که این جشنواره در شهر مریوان برگزار شود و به نظرم بسیار امکان سنجی درستی بوده و درود می‌فرستم به همه میزبانانم و آرزومند روزهای خوش در آینده را دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha