• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072920144
  • خبرنگار : 71145

یک مقام آمریکا: ۴ موشک کروز و ۱۵ پهپاد یمنی را ظرف ۹ ساعت رهگیری کردیم

یک مقام آمریکا: ۴ موشک کروز و ۱۵ پهپاد یمنی را ظرف ۹ ساعت رهگیری کردیم

یک مقام نظامی آمریکایی به سی ان ان گفت که ناو یو اس اس کارنی نیروی دریایی آمریکا چهار موشک کروز و ۱۵ پهپاد را در سواحل یمن رهگیری کرد.

به گزارش ایسنا، این مقام مسؤول با بیان اینکه این رهگیری در روز پنج‌شنبه ۹ ساعت به طول انجامید، گفت: این موشک‌ها و پهپادها به سمت اهداف رژیم صهیونیستی در حرکت بودند، بنابراین این اظهارات آنچه پنتاگون قبلاً احتمال داده بود را تأیید می‌کند، پنتاگون گفته بود این موشک‌ها و پهپادها احتمالاً «به سمت اهدافی در اسرائیل هدایت شده‌اند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، حملات مداوم پهپادها و موشک‌ها که فلسطین اشغالی را از دور هدف قرار می‌دهند، یکی از نشانه‌های نگران‌کننده است زیرا که جنگ ممکن است فراتر از مرزهای نوار غزه گسترش یابد.

وی افزود: رهگیری‌های آمریکا در برابر انصارالله یمن «بسیار نادر» است و زمان وقوع این حادثه را با تشدید تنش‌های ناشی از جنگ در نوار غزه «حتی مهم‌تر» می‌کند.

اندکی پس از رهگیری این موشک‌ها در روز پنج‌شنبه، رسانه‌های عبری گزارش دادند که برآوردها نشان می‌دهند این موشک‌ها می‌خواستند جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار دهند.

پس از آن که جنبش انصارالله یمن بسیج فراگیر جهادی و قصد خود برای مشارکت موثر در نبرد در فلسطین اشغالی را اعلام کرد، رسانه‌های عبری از تهدید دیگری علیه اشغالگران خبر دادند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، پیشتر اعلام کرده بود که صنعا در صورت مداخله نظامی و مستقیم آمریکایی‌ها، «آماده شرکت در بمباران موشکی و پهپادی است» و بر «هماهنگی با محور مقاومت» تاکید کرد.

در سطح مردمی نیز ، مردم یمن حمایت خود را از مقاومت فلسطین در حماسه «طوفان الاقصی» از طریق تظاهرات گسترده در شهرها و استان‌های مختلف کشور نشان داده و تأکید کرده‌اند که «تنها گزینه در برابر دشمن جهاد است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۰۹:۵۷

جمع کنید برید تا زیرٱب نرفته برید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۰:۴۲

برادر ارزشی غزه نری...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۲:۱۵

گرگ هار چهل شب عمر داره

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۴:۱۶

ما باید این دندان گرگ را بشکنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۵:۰۳

با موشک مافوق صوت سوخت جامد بالستیک خلیج فارس میخای چیکار کنی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۸:۰۵

جان مولا به گوششون برسونید اینها که شما زدید واقعی‌اش نبودند اینها را ایران کنار گوشتون میزنه تا مثل سگ فرار کنید به موقعش میزنه تو قلبتونترسوها

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۹:۲۷

مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۲۰:۴۵

درود خداوند برشما ای دلاوران شجاع همیشه پایدار سر زنده باشید الله اکبر الله اکبر

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۲۱:۱۲

بی خود کردید وغلط کردید وارد متطقه ممنوعه مسلمانان شده اید مگر کشورهای مسلمانان از شما کمک خواستند. تا آبرویتان نرفته برگردید به کشور خودتان .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۰۵:۳۸

فعلا این موشکهای دسته چندم نیروهای مقاومته هنوز موشکهای اصلی رو نکردن..کم کم زیر آب میرید وغرق میشید..یه مشت جانی و دزد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۰۶:۰۲

سر این آمریکا یی ها بد جوری می‌خواره مثل اینکه اول بهتر مانع یمنی ها ناوهای آمریکایی برداشته شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۰۷:۲۱

۹ ساعت موشکها و پهبادها توی آسمون میچرخیدند که توسط امریکایی ها رصد و سرنگون بشند؟ بابا شماها وقدر خالی بند هستید. بعدشم اسمون خدا فقط از بالای سر ناو امریکایی رد میشده که یمنی ها هم موشکهاشون را از همان سو پرتاب کنند؟ در ضمن چرا تا الان اصلا یمنی ها هیچ بیانیه ای در اینمورد نداده اند؟ و اخر اینمه شماها که چنین سامانه های پرقدرتی دارید چرا اونهارو در اختیا رژیم اسراییل نمیزارید که اینجوری گنبد آهنین اونها سوراخ سوراخ نشه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۰۷:۴۲

بد بخت سرباز ها و پول آمریکا که خرج امنیت وحوش صهیون می شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۵:۰۶

دروغ استخوان نداره امریکایی کثیف

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۲۳:۰۴

ماشاالله یمن واقعا شرف داريد اینهمه کشورهای مسلمان بیکار نشسته‌اند با اینکه در جنگ هستید بازهم به کودک کُشان حمله می‌کنید درود بر شرفتان کاش از غیرت شما در کشورهای مسلمان دیده بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۳ ۱۸:۱۸

اگه از این کارا بلد بودی که عربستان نمیومد پیش چین التماس کنه که منو با ایران آشتی بده ،شدی مثل زلنسکی اونم میگه تمام پهپادهای انتحاری روسیه رو میزنم بعد نمیگه چرا زیرساختهای اقتصادی اش نابود شده و محتاج کمک آمریکاست