• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072920288
  • خبرنگار : 50163

فراهم شدن امکان صادرات محصولات تولیدی زنجان از امارات به دیگر نقاط جهان

فراهم شدن امکان صادرات محصولات تولیدی زنجان از امارات به دیگر نقاط جهان

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: امکان صادرات مجدد محصولات تولیدی و صادراتی استان زنجان از امارات به دیگر مناطق جهان فراهم شده است.

مهدی رنگ‌رونا صبح امروز (۲۹ مهرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کشور امارات می‌تواند به عنوان یک هاب تجاری صادرات مجدد محصولات تولیدی و صادراتی استان تلقی شود، اظهار کرد: کشور امارات و در رأس آن دبی و دیگر شهرهای آن، با توجه به مراودات بسیار خوبی که با کشورهای دیگر جهان دارند، امکان مناسبی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی استان زنجان است.

وی با بیان اینکه کشور امارات توانسته است خود را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک و مرکز فناوری و اطلاعات دنیا مطرح کند، تصریح کرد: نمایشگاه جیتکس که شرکت‌های مختلفی همه ساله از کشورهای مختلف جهان در آن حضور دارند، فرصت مناسبی برای توسعه استارتاپ‌های ایرانی و فعالیت‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه در راستای کمک و تسهیل فعالیت همه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان زنجان در همه بخش‌ها، گفت: در همین راستا برنامه‌های خوبی برای فعالان حوزه دانش‌بنیان و استارتاپ در نظر گرفته شده است.

این مسئول از امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز تجاری دبی و اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در حاشیه روز ملی فناوری ایران در نمایشگاه جیتکس دبی خبر داد و گفت: امضای این تفاهم‌نامه در روز ملی صادرات می‌تواند زمینه‌ساز توسعه صادرات از استان زنجان و یا صادرات مجدد محصولات تولیدی به مناطق مختلف جهان باشد.

رنگ‌رونا با تاکید بر اینکه استانداردهای تولید محصولات و صادرات در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است، افزود: با توجه به همین موضوع باید تسهیلات صادراتی و آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی با بازارهای جدید و کشورهای هدف در دستور کار قرار گیرد که اعزام هیئت‌های تجاری و اقتصادی به کشورهای هدف و حضور در نمایشگاه‌های مختلف می‌تواند نقش مؤثری در تحقق این مهم ایفا کند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تجاری دبی و اتحادیه صادرکنندگان زنجان زمینه همکاری دو طرف را در بخش‌هایی چون تسهیلات صادرات و فرصت‌های همکاری مشترک، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی استان زنجان در کشور امارات، همکاری و کمک به استارتاپ‌های ایرانی در راستای حضور در بازارهای بین‌المللی و فرصت‌های همکاری به ویژه بازارهای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کمک و تسهیلات به شرکت‌های فناور جهت حضور در نمایشگاه آتی‌جیتکس و دیگر نمایشگاه حوزه فناوری، همکاری در زمینه صادرات مجدد کالا و یا واردات محصولات از طریق امارات‌متحده عربی و دیگر موارد به امضاء رسید.

اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در راستای تسهیل ارتباطات تجاری تجار و فعالان اقتصادی استان برنامه‌های خود را در سال‌جاری با کشورهای هدف برنامه‌ریزی کرده و در راستای آن پیش از این نیز اعزام هیئت تجاری اقتصادی ایران به سرپرستی اتحادیه زنجان صورت گرفته و تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه صادرکنندگان کشور هند به امضای دو طرف رسیده است.

این قرارداد همکاری به مناسبت ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات و در نمایشگاه جیتکس دبی به امضاء رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha