• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402072920312
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون:

سه بند خاکی جدید در تیران و کرون احداث می‌شود

سه بند خاکی جدید در تیران و کرون احداث می‌شود

ایسنا/اصفهان دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون گفت: سه بند خاکی جدید برای مدیریت سیل در این شهرستان احداث می‌شود.

ذبیح‌الله ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا به اقدامات مدیریت بحران در پیشگیری از شرایط خاص بحرانی اشاره و اظهار کرد: پنج بند خاکی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در تیران و کرون طی یک دهه گذشته احداث شده که بر اساس ضرورت احداث سه بند خاکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مطالعات و فرآیند اداری سه پروژه جدید انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

بخشدار مرکزی تیران و کرون ادامه داد: اصلاحات‌ و نظارت بر وضعیت بندهای خاکی فعلی در آستانه فصل زمستان ‌انجام شده تا در موقع اضطرار دچار مشکل نشویم.

وی به بازگشایی مسیر انتقال آب‌های سطحی و پل‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف به اجرای چنین اقداماتی تا پایان‌ مهرماه هستند.

ابراهیمی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی افزایش بارندگی‌های فصل پاییز و زمستان تمهیدات لازم امدادی و خدمات‌رسانی صورت گرفته و نظارت‌های تیم مدیریت بحران در حال انجام است.

به گفته وی، کشاورزان و گلخانه داران نسبت به ملک کشاورزی خود باید تمهیدات لازم را برای شرایط بحرانی بیندیشند و سازه‌های فلزی را مهار و ایمنی را رعایت کنند.

دبیر ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه برخی از کشاورزان تغییراتی در مسیر کانال و جوی آب داده‌اند خاطرنشان کرد: باید اصلاحات را انجام بدهند و در هنگام بارندگی مسیر آب را با انگیزه هدایت به سمت مزارع خود، تغییر ندهند که انتقال آب را سخت کرده و مشکل‌ساز می‌شود.

وی با اشاره به انتقال آب رودخانه‌های فصلی به سد خاکی روستای خمیران اظهار کرد: هدایت آب به سد برای پیشگیری از ورود سیلاب به شهرها و روستاهای در مجاورت این رودخانه صورت گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: شانه‌سازی و مسطح‌سازی وسط آزادراه تیران به داران برای پیشگیری از واژگونی خودرو و همچنین هدایت آب جاده به سمت پل‌ها انجام گرفته است.

وی از شهروندان خواست تا از حریم رودخانه در مواقع سیلاب دور شوند و ایمنی منازل، محل کسب و کار و مزارع را کنترل کنند تا دچار بحران نشوند.

ابراهیمی همچنین به دامداران توصیه کرد در مسیر سیلاب و حاشیه رودخانه‌های فصلی چرا دام انجام ندهند.

به گفته وی، با توجه به احتمال بارندگی در منطقه، چرای دام در کوهستان‌ها و صحراهای اطراف شهر و روستاها ممنوع شده است.

بخشدار مرکزی تیران و کرون خاطرنشان کرد: در مواقع بحرانی سال‌های گذشته خسارت به تأسیسات در حد معمول بوده ولی خانه‌هایی که به دلیل استحکام بنا مشکل داشتند، تخریب و یا دچار خسارت شده‌اند که با توزیع اعتبارات مقاوم‌سازی منازل قدیمی وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مقاوم‌سازی خانه‌های قدیمی با ارائه تسهیلات بانکی بنیاد مسکن انجام می‌شود که مالکان این بناها به اداره بنیاد مسکن مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha