• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072920350
  • خبرنگار : 30147

بازدید نخستین تور گردشگران خارجی از مزارع زعفران تربت‌حیدریه

بازدید نخستین تور گردشگران خارجی از مزارع زعفران تربت‌حیدریه

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: نخستین تور گردشگران خارجی از کشورهای اسپانیا و لهستان از مزارع زعفران منطقه تربت‌حیدریه بازدید کردند.

علی محمدی در گفت و گو با ایسنا از آغاز تورهای گردشگری زعفران به مقصد این شهرستان هم‌زمان با شروع فصل برداشت زعفران خبر داد و افزود: نخستین تور گردشگران خارجی از کشورهای اسپانیا و لهستان از مزارع زعفران منطقه تربت‌حیدریه بازدید کردند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با آغاز برداشت زعفران در منطقه تربت‌حیدریه و زاوه که از اواخر مهرماه آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه دارد، تورهای گردشگری داخلی و خارجی در قالب تورهای گردشگری تفریحی، علمی پژوهشی یا تجاری از مزارع زعفران بازدید می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع‌آوری و فرآوری گل‌ها، از موزه زعفران، بزرگ‌ترین بازار گل کشور، پژوهشکده زعفران، مراحل فرآوری زعفران، شرکت‌های زعفرانی، با دمنوش‌ها و غذاهای زعفرانی پذیرایی می‌شوند.

وی ادامه داد: بازدید از سایر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نیز در برنامه تورهای گردشگری گنجانده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تولید و کشت زعفران در منطقه تربت‌حیدریه و زاوه، برگزاری تورهای گردشگری کشاورزی و زعفران می‌تواند کمک شایان توجهی به جذب و ماندگاری گردشگر در منطقه کرد.

از مجموع ۹۱ هزار هکتار اراضی زیرکشت زعفران خراسان رضوی، هشت هزار و ۸۰۰ هکتار آن به اراضی شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارد. یکی از شاخص‌ترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌ زعفران است که میانگین تولید آن چهار کیلوگرم در هکتار و با تولید سالانه ۳۵ تن است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha