• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072920435
  • خبرنگار : 71516

نیویورک‌تایمز: اقتصاد اسرائیل با بحرانی بی‌سابقه روبروست

نیویورک‌تایمز: اقتصاد اسرائیل با بحرانی بی‌سابقه روبروست

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا گزارش داد که وقوع یک جنگ طولانی‌مدت میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها ممکن است به یک بحران اقتصادی فراگیر در اراضی اشغالی منجر شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: به دلیل جنگ کنونی میان حماس و اسرائیل ضربه جدیدی به اقتصاد تل‌آویو وارد می‌شود. حدود ۳۶۰ هزار سرباز ذخیره کارشان را در شرکت‌ها به خاطر رفتن به جنگ متوقف کرده‌اند. این مسئله ضربه بزرگی به اسرائیل می‌زند. صنعت تکنولوژی در اسرائیل به صورت ناگهانی با کاهش رشد مواجه شده است. همچنین تولید در مهم‌ترین میدان گاز طبیعی دریایی اسرائیل یعنی میدان گازی تمار به دلیل نگرانی در خصوص هدف قرار گرفتن آن متوقف شده است. بانک مرکزی آن هم میلیاردها دلار برای ممانعت از فروپاشی ارزی این رژیم اختصاص داده است.

دان بن دیوید، موسس مرکز پژوهش‌های اجتماعی و اقتصادی رژیم صهیونیستی گفت: آنچه که بر شدت این بحران می‌افزاید این است که تعداد زیادی از سربازان ذخیره که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کردند و مدرس یا وکیل بودند به عضویت ارتش درآمدند.

بخش گردشگری در اراضی اشغالی نیز به بن‌بست رسیده است چرا که بسیاری از کشتی‌های توریستی وارد سواحل اراضی اشغالی نمی‌شوند و بسیاری از توریست‌ها در جهان سفرشان را به اراضی اشغالی لغو کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز پروازهایشان را به اراضی اشغالی متوقف کرده‌اند.

شرکت انویدیا که بزرگترین شرکت در زمینه فناوری و هوش مصنوعی است، اعلام کرد که نشست بین‌المللی هوش مصنوعی را که قرار بود در تل‌آویو برگزار شود، لغو کرده است. شرکت‌های زارا و اچ‌&ام هم فروشگاه‌هایشان را در اراضی اشغالی بسته‌اند.

تحلیلگران همچنین اعلام کردند که جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی ممکن است به کاهش سرمایه‌گذاری‌های گاز طبیعی در منطقه منجر شود و همین مسئله به چشم‌اندازها و بلندپروازی‌های رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند.

سایت اقتصادی مارکر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل در حالی که در وضعیت رکود بود، وارد جنگ شد و تجارت در حال حاضر صفر است. اسرائیلی‌ها در حال حاضر این احساس را دارند که همه در یک جنگ موجودیتی هستند. هفته دوم جنگ رو به پایان است و این هفته‌ای بود که تقریبا هیچگونه تجارتی در اسرائیل وجود نداشت و آنها بسیاری نگران آینده هستند و نمی‌دانند چه کسی خسارت‌هایشان را جبران خواهد کرد و چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

قبل از عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هم اقتصاد این رژیم با مشکلاتی مواجه بود. طوری که طبق نظرسنجی شبکه کان ۷۶ درصد از شهرک‌نشینان ماه میلادی گذشته اعلام کردند که وضعیت اقتصادی در یک سال اخیر بدتر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha