• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402072920487
  • خبرنگار : 71660

نارضایتی در وزارت خارجه آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی

نارضایتی در وزارت خارجه آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری آمریکایی هاف‌پست گزارش داد، وزارت امور خارجه این کشور به دلیل «حمایت نامحدود از جنگ اسرائیل علیه غزه» با نارضایتی شدیدی مواجه است.

به گزارش ایسنا، برخی کارمندان دولت آمریکا احساس می‌کنند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور و تیمش نسبت به توصیه کارشناسان در رابطه با جنگ «بی‌تفاوت» هستند.

یک مقام رسمی ناشناس گفت: اساسا نارضایتی در تمامی سطوح در وزارت امور خارجه آمریکا حس می‌شود.

پایگاه خبری هاف‌پست می‌گوید، آنتونی بلینکن و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حمایت از بمباران رژیم صهیونیستی علیه غزه «سرسخت» بوده؛ حمله‌ای که بیش از ۴۱۰۰ فلسطینی‌ از جمله ۱۵۰۰ کودک را کشته است.

دو مقام رسمی گفتند، دیپلمات‌های آمریکایی نسبت به ارسال پیام از طریق «کانال مخالف» آماده می‌شوند. وزارت امور خارجه آمریکا برای انتقال پیام‌های محرمانه و انتقادی میان دیپلمات‌ها مسیری در نظر گرفته که آن را «کانال مخالف» می‌نامند.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با انتقاد از روند تسریع و گسترش‎یافته عرضه تسلیحات مرگ‌بار از سوی دولت بایدن به رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد، «جاش پاول» که با سابقه بیش از ۱۱ سال در زمینه انتقال تسلیحات در هیات امور سیاسی-نظامی وزارت امور خارجه آمریکا مشغول به کار بود، در نامه‌ای دو صفحه‌ای که در آن دلیل کناره‌گیری‌اش را شرح داده بود، استعفای خود را اعلام کرد.

پاول با اشاره به حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در این نامه گفت: «امروز از سمتم کناره‌گیری می‌کنم، چراکه باور دارم با روند فعلی در عرضه مداوم، گسترش‌یافته و سرعت‌گرفته  تسلیحات مرگ‌بار به اسراییل، به آخر خط رسیده‌ام.»

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سومین هفته (پانزدهمین روز) خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

طبق آخرین آمار اعلام شده حملات رژیم صهیونیستی طی ۱۵ روز جنایت در غزه منجر به شهادت ۴۱۳۷ فلسطینی شده است.

این حملات همچنین بیش از ۱۳ هزار مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha