• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072920566
  • خبرنگار : 50037

اهدای ۱۲۰ میلیون ریال کتاب توسط کبودراهنگی‌ها به کتابخانه‌ها

اهدای ۱۲۰ میلیون ریال کتاب توسط کبودراهنگی‌ها به کتابخانه‌ها

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان کبودراهنگ از اهدای ۱۲۰ میلیون ریال کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان توسط مردم دوستدار کتاب این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

مسلم غلامی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: در سال‌های اخیر میزان سرانه مطالعه در جامعه کاهش پیدا کرده است که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تنوع آن را از مهمترین دلایل این امر می‌توان برشمرد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه‌های جذابیت هر چه بیشتر در حوزه کتاب و کتابخوانی با توجه به اقتضاء سن کودکان و نوجوانان و تنوع کتاب در این حوزه تصریح کرد: در بخش کتاب کودک و نوجوان به علت محدودیت‌های منابع خلأ وجود دارد و نیاز به تقویت کتابخانه‌ها در این بخش بیشتر احساس می‌شود.

غلامی اجرای طرح «یک روز در کتابخانه» برای دانش‌آموزان ابتدایی این شهرستان را پیشنهاد داد و یادآور شد: برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان مدارس ابتدایی در کتابخانه‌های سطح شهر و روستاهایی که کتابخانه دارند، با عنوان اجرای طرح «یک روز در کتابخانه» به عنوان پیشنهاد بنده به نظرم طرحی است که قابلیت اجرایی و خروجی مطلوبی خواهد داشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ هم در این جلسه گفت: شهرستان کبودراهنگ دارای ۱۴ باب کتابخانه عمومی بوده که از این تعداد، شش باب کتابخانه شهری و هشت باب روستایی است.

جعفر اسکندری از اضافه شدن ۲۱۷۰ نسخه کتاب به ظرفیت نسخه‌های کتاب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: تا پایان سال گذشته کتابخانه‌های عمومی این شهرستان دارای  ۱۳۹ هزار نسخه کتاب بود که طی شش ماه نخست سال‌جاری بیش از ۱۴۱  هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اضافه شده است.

وی با اشاره به تجهیز شدن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به وای‌فای رایگان اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری ۸۳۸ نفر عضو جدید کتابخانه‌های عمومی شهرستان شده‌اند و در حال حاضر کبودراهنگ در رابطه با تعداد عضویت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان همدان رتبه چهارم را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha