• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072920710
  • خبرنگار : 50034

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان همدان:

انتخاب کشور غنا برای کشت فراسرزمینی استراتژی اشتباهی بود

انتخاب کشور غنا برای کشت فراسرزمینی استراتژی اشتباهی بود

ایسنا/همدان عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان همدان گفت: بحث کشت فراسرزمینی نیاز به دیپلماسی قوی سرمایه‌گذاری دارد.

رامین رحیمیان شنبه ۲۹ مهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه باید انتقال تکنولوژی به کشورهای دیگر برای کشور مقرون به صرفه باشد، اظهارکرد: انتخاب کشور غنا برای کشت فراسرزمینی به لحاظ بُعد مسافت، استراتژی اشتباهی بود چرا که انتقال محصولات به ایران مقرون به صرفه نیست.

وی یادآور شد: در مقطعی کشاورزان استان اقدام به کشت سیب‌زمینی در اقلیم کردستان کردند اما بعد از مدتی زمین‌های خود را به کشاورزان ما ندادند و الان صادراتی از همدان به این منطقه نداریم بنابراین در کشت‌های فراسرزمینی نیاز به دیپلماسی قوی سرمایه‌گذاری است.

رحیمیان با تأکید بر اینکه اطلس صادراتی استان کار بسیار بزرگی بوده که تمام آن در این دوره انجام شده است و ربطی به دوره‌های قبلی ندارد، بیان کرد: در صادرات مشکلات بسیار بزرگی داریم که بخش عمده آن ملی بوده و قابل حل در استان نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از مسائل و مشکلات صادرات ملی و داخلی و بخشی هم مربوط به تحریم‌ها و مشکلات بازگرداندن پول است، تصریح کرد: در صادرات محصولات عمده برنامه خاصی در اتاق بازرگانی استان داریم و امیدواریم بخشی از مشکلات صادرکنندگان را هم در استان حل کنیم.

وی با اشاره به گردشگری سلامت در استان همدان، بیان کرد: نزدیکی به کشور عراق و وجود بیمارستان‌های خوب و مجهز به لحاظ پزشکی از پتانسیل‌های استان همدان در زمینه گردشگری سلامت است اما یکسری مشکلات زیرساختی مانند نبود فرودگاه و هتلینگ در بیمارستان‌های استان مانع توسعه گردشگری سلامت در این استان است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان همدان خاطرنشان کرد: اگر این مشکلات حل شود، گردشگری سلامت می‌تواند به اندازه صادرات غیرنفتی ازرآوری برای استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه خلأ بسیار بزرگی در صنایع تبدیلی در استان همدان وجود دارد، تأکید کرد: با توجه به بحران آب در استان همدان چاره‌ای نداریم به سمت صنایع تبدیلی برویم که تلاش‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه صنایع تبدیلی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha