• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402072920745
  • خبرنگار : 50060

استاندار قزوین مطرح کرد

ممنوعیت تغییر کاربری اراضی فرهنگی در «مهرگان» قزوین

ممنوعیت تغییر کاربری اراضی فرهنگی در «مهرگان» قزوین

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: تغییر کاربری زمین‌هایی که با موضوع فرهنگی، آموزشی و ورزشی به تصویب رسیده، به کاربری تجاری ممنوع است و باید اجازه چنین اقدامی در مهرگان صادر نشود.

محمدمهدی اعلایی شنبه ۲۹ مهر در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان قزوین اظهار کرد: مباحث مربوط به معضلات اجتماعی در سطح کشور، استان قزوین و شهر جدید مهرگان بر کسی پنهان نیست و تمامی مراکز جمعیتی که در قالب‌های مشابه مسکن مهر احداث شده‌اند با مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی مشابهی مواجه هستند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، استاندار قزوین ادامه داد: باید در زمان طراحی این مناطق اتفاقاتی رقم می‌خورد که جلوی این مسائل گرفته می‌شد، مانند برخی از استان‌ها که شاهد مشکلات کمتری در آن‌ها هستیم و مسئولان وقت در این حوزه تدبیر کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: احداث این مراکز جمعیتی صرفاً با نگاه سکونتی چنین مشکلاتی را به وجود می‌آورد ولی آنچه در مسیر اصلاح و بهبود به مهرگان کمک می‌کند تبدیل این منطقه به شهر جدید است که با سختی مجوزهای آن صادر شد و فرآیند اجرایی آن در حال حاضر با تمام توان و تمرکز دنبال می‌شود و به زودی ساختار این منطقه مشخص خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: در صورت استقرار شهر جدید مهرگان دولت متولی حل مسائل این منطقه می‌شود و مسائل و مشکلات با سهولت و امکانات بیشتری دنبال خواهد شد. نکته مهم اینکه تغییر کاربری زمین‌هایی که با موضوع فرهنگی، آموزشی و ورزشی به تصویب رسیده، به کاربری تجاری ممنوع است و باید اجازه چنین اقدامی در مهرگان صادر نشود.

وی با بیان اینکه یک سری از موضوعات و مسائل مهرگان باید در قالب سیاست‌های استانی برنامه‌ریزی شود تا بدین‌وسیله شاهد اثرگذاری بیشتری در این منطقه باشیم، اظهار کرد: دفتر تحول اجتماعی به دلیل تمرکز تخصصی بر موضوعات اجتماعی و اعتباراتی که از سازمان اجتماعی کشور می‌گیرد می‌تواند در این منطقه اثرگذاری زیادی داشته باشد و مهرگان باید تبدیل به یکی از موضوعات اساسی این دفتر شود.

استاندار قزوین یادآور شد: اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان‌سوز که منشأ مفاسد دیگر است باید به شکل ویژه‌ای در این منطقه مورد توجه قرار گیرد و به همین منظور باید کارگروهی با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط برای پیشگیری از اعتیاد مهرگان شکل بگیرد.

اعلایی در پایان گفت: دستگاه‌های دخیل فرهنگی و اجتماعی باید پیوست ویژه‌ای را در زمینه مهرگان داشته باشند، البته با شکل‌گیری ساختار شهر جدید مهرگان ارتباطات با مدیران استانی بیشتر خواهد شد ولی تا زمان استقرار ساختار جدید، مدیران دستگاه‌ها باید پیگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha