• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072920777
  • خبرنگار : 50555

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار مطرح کرد

کاهش ۲۵ درصدی دوگانه‌سوز کردن خودروها در سبزوار

کاهش ۲۵ درصدی دوگانه‌سوز کردن خودروها در سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: دوگانه‌سوز کردن خودروها ۲۵ درصد نسبت به ۶ ماه نخست پارسال در سبزوار کاهش پیدا کرده است.

غلام‌محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها در سبزوار اظهار کرد: از ابتدای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تا پایان شهریورماه امسال ۳۱۱۵ دستگاه در حوزه عملیاتی این منطقه در غرب خراسان رضوی، دوگانه‌سوز شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۳۰۷ دستگاه در این شهرستان دوگانه‌سوز شده است، به کاهش ۲۵ درصدی دوگانه‌سوز کردن خودروها نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره و تصریح کرد: پرداخت یک سری هزینه‌ها برای دوگانه‌سوز کردن آژانس‌ها و خودروهای اینترنتی نسبت به دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی که به صورت رایگان در حال انجام است و از سویی انجام عملیات دوگانه‌سوز کردن اکثر خودروهای عمومی از جمله دلایل کاهش تعداد دستگاه‌های دوگانه‌سوز در این شهرستان است.

احمدی در خصوص فعالیت کارگاه‌های دوگانه‌سوز کردن خودروها در این شهرستان بیان کرد: سه کارگاه مجاز برای دوگانه‌سوز کردن خودروها در سبزوار فعال است که فرآیند دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی را انجام می‌دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: این کارگاه‌ها شبانه روز در حال فعالیت هستند و اداره استاندارد نظارت‌های لازم را بر روی این کارگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به کاهش ۸ درصدی میزان مصرف CNG در سبزوار، افزود: میزان مصرف CNG در نیمه نخست امسال در استان ۳۸ میلیون و ۳۳۳ هزار مترمکعب گزارش شده است.

احمدی ادامه داد: کاهش تولید خودروهای دوگانه‌سوز کارخانه‌ای و افزایش هزینه تعمیر و تعویض مخزن، سبب شده تا افراد تمایلی به دوگانه‌سوز کردن دوباره خودرو خود نداشته باشند.

وی گفت: نبود اختلاف زیاد بین قیمت CNG با بنزین برخی ترجیح‌شان مصرف بنزین است، مگر تاکسی‌ها که به دلیل مصرف سوخت بالا به سمت مصرف CNG می‌روند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار اظهار کرد: بر اساس مصوبات دولت، نصب تجهیزات دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۳ جایگاه CNG در سطح منطقه سبزوار وجود دارد که ۱۲ جایگاه در خود شهرستان واقع شده است، آخرین جایگاه در سبزوار سال ۹۸ راه‌اندازی شده و اکنون یک جایگاه در حال احداث است که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

احمدی افزود: از شهروندان انتظار می‌رود از سوخت پاک و CNG استفاده کنند، با توجه به ناترازی مصرف بنزین امیدوارم استفاده از سوخت پاک در این شهرستان رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha