• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072921016
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان خبر داد

ساخت ۴۵ مدرسه دیگر در روستاهای محروم لرستان تا پایان سال

ساخت ۴۵ مدرسه دیگر در روستاهای محروم لرستان تا پایان سال

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در مجموع ساخت ۲۰۰ مدرسه برای روستاهای محروم در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۵ مدرسه تکمیل و ۴۵ مدرسه دیگر هم تا پایان سال ساخته می‌شود.

یونس بهاروند ایران‌نیا امروز، ۲۹ مهرماه در حاشیه افتتاح مدرسه شش کلاسه مشارکتی حاج علی (درویش) امانی در الیگودرز با اشاره به اینکه این مدرسه با زیربنایی بیش از ۱۰۰۰ متر علاوه بر شش کلاس درس دارای آزمایشگاه، سالن چند منظوره، کارگاه و بخش سمعی بصری است، اظهار کرد: این مدرسه با مشارکت نوسازی و خانواده مرحوم حاج علی (درویش) امانی ساخته شده است.

وی افزود: ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه سازی در لرستان را خیرین تأمین می‌کنند.

بهاروند با اشاره به اینکه سال گذشته لرستان با ۹۳ هزار متر مربع به لحاظ زیر بنایی رتبه اول را در کشور کسب کرد، گفت: برنامه ما برای شش ماهه اول سال جاری ۶۷ پروژه در قالب ۱۷۰ کلاس درس بود، اما با توجه به عمق محرومیت در استان تعداد پروژه‌ها به ۹۱ درصد با ۲۸۲ کلاس افزایش پیدا کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اظهار کرد: نکته جالب اینکه از ۲۸۲ کلاس درس، ۱۹۲ کلاس درس یعنی ۶۸ درصد مربوط به روستاها و مناطق محروم است.

وی تأکید کرد: با توجه به عمق محرومیت در حوزه فضای آموزشی نیاز است که روند مدرسه سازی ادامه داشته باشد و برای این امر نیازمند کمک خیرین هستیم.

بهاروند با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اعتبارات طرح شهید پناهی قرار است، توسط بنیاد برکت تأمین شود، گفت: ۱۶۸ پروژه در قالب طرح شهید پناهی قرار است، ساخته شود، البته ۳۲ پروژه دیگر هم توسط یکی از خیرین به این پروژه‌ها اضافه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان بیان کرد: در مجموع ساخت ۲۰۰ مدرسه برای روستاهای محروم در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۵ مدرسه تکمیل و ۴۵ مدرسه دیگر هم تا پایان سال ساخته می‌شود.

وی گفت: ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ در روستاهای محروم استان ساخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha