• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402073021047
  • خبرنگار : 71145

پاسخ پدافند هوایی سوریه به حملات رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های حلب و دمشق

پاسخ پدافند هوایی سوریه به حملات رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های حلب و دمشق

یک منبع نظامی سوری روز یکشنبه گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی به طور همزمان فرودگاه‌های دمشق و حلب را هدف حمله هوایی قرار دادند که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی و اختلال در فعالیت فرودگاه‌ها شد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد، در حدود ساعت ۵ و ۲۵ دقیقه بامداد امروز، یکشنبه دشمن صهیونیستی به طور همزمان حملات هوایی و موشکی را از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه و از سمت بلندی‌های جولان اشغالی علیه فرودگاه‌های بین‌المللی حلب و دمشق انجام داد.

در این بیانیه آمده است: در این حملات کارمند فرودگاه دمشق شهید و یک کارمند دیگر زخمی شدند. همچنین خساراتی به فرودگاه‌های مذکور وارد شد که باعث شد فعالیت‌شان مختل شود.

در همین زمینه، وزارت حمل و نقل سوریه از انتقال پروازهای برنامه ریزی شده فرودگاه‌های دمشق و حلب به فرودگاه بین‌المللی لاذقیه خبر داد.

در این راستا پیشتر خبرنگار المیادین در سوریه از حملات هوایی و تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب بامداد یکشنبه خبر داده بود.

خبرنگار المیادین تاکید کرد که صدای انفجارهای مهیبی در مجاورت فرودگاه بین‌المللی دمشق شنیده شد که بر اثر هدف قرار گرفتن موشک‌های دشمن صورت گرفت.

وی افزود: چهار فروند موشک دشمن فرودگاه حلب را هدف قرار داد و منابع محلی از رهگیری تعدادی موشک توسط پدافند هوایی سوریه خبر دادند. در شهر لاذقیه نیز صدای انفجارهای ناشی از رهگیری تعدادی موشک که به سمت فرودگاه حلب شلیک شده بودند توسط پدافند هوایی شنیده شد.

در ۱۲ اکتبر، هر دو فرودگاه مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که به باند فرود فرودگاه‌های غیرنظامی آسیب رساند و پروازها به فرودگاه بین‌المللی لاذقیه تغییر مسیر داد.

نیروهای اشغالگر پیش از این دو فرودگاه را به بهانه پرتاب موشک از جولان اشغالی به سمت اراضی اشغالی بارها هدف قرار داده و فعالیت آن را متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha