• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402073021146
  • خبرنگار : 71588

دو شهید در حمله صهیونیست‌ها به مسجدی در اردوگاه «جنین»

دو شهید در حمله صهیونیست‌ها به مسجدی در اردوگاه «جنین»

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز (یکشنبه) از شهادت دو شهروند فلسطینی درپی هدف قرار دادن مسجد «الانصار» واقع در اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، پس از اینکه یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) منزلی در نزدیکی مسجد الانصار در «حارة الدمج» واقع در اردوگاه جنین را هدف قرار داد، دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از رسانه‌های محلی، پس از این حمله رژیم صهیونیستی، صدای انفجار شنیده شده و در آسمان اردوگاه جنین دود بلند شد.

آژیرهای خطر نیز در سرتاسر جنین به صدا درآمدند.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هواپیمای متعلق به ارتش این رژیم مسجدی را در اردوگاه جنین هدف قرار داده است.

خبرنگار الجزیره با بیان اینکه نیروهای اشغالگر پس از هدف قرار دادن مسجد الانصار در محله الدمج در اردوگاه جنین، نیروی کمکی نظامی به حومه و ورودی جنین اعزام کردند، خاطرنشان کرد: آژانس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) به ساکنان این شهر هشدار داد از اردوگاه جنین و از مواضع نیروهای اسرائیلی دوری کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در عملیات مشترک با شین بت، تونل زیر مسجد الانصار در شهر جنین را هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ خود در توجیه حمله وحشیانه‌اش به یک مسجد مدعی شد: «در این تونل گروهی وابسته به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی حضور داشتند که در ماه‌های گذشته حملاتی را انجام داده و قصد انجام عملیات علیه اسرائیل را داشته‌اند.»

ارتش افزود: «بر اساس داده‌های اطلاعاتی، این گروه هدف حمله قریب الوقوع به اسرائیل را برنامه ریزی کرده بود.»

از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفت اکتبر، ده‌ها نفر در کرانه باختری به دست نیروهای صهیونیست یا شهرک نشینان به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در این باره گفت: تعداد شهدای امروز به پنج تن افزایش یافته و از هفتم اکتبر تاکنون شهدای کرانه باختری به ۹۰ تن رسیده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد شانزدهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha