• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402073021237
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد

پرداخت سه هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان طلب کشاورزان گندم‌کار اردبیلی

پرداخت سه هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان طلب کشاورزان گندم‌کار اردبیلی

ایسنا/اردبیل مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از پرداخت سه هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان طلب کشاورزان گندم‌کار خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم ۱۲ خرداد ماه از شهرستان های بیله سوار و پارس آباد مغان آغاز و ۳۰ مهرماه در مرکز وجنوب استان با خرید ۲۷۹ هزار تن به پایان رسید.

به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل علی نوبخت با اعلام این خبر افزود: ۴۴ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های استان برای خرید تضمینی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: ۵۰ درصد مراکز خرید گندم در شمال استان و ۵۰ درصد دیگر هم در سایر شهرستان‌های استان راه اندازی شده بودند که در طول این مدت گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کردند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل ضمن عذرخواهی از کشاورزان به دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران تصریح کرد: با توجه به رقم بالای تولید صورت گرفته و تحویل گندم به مراکز خرید، ملکی، خصوصی و مباشر تسویه حساب کشاورزان با اصل قیمت گندم صورت گرفت که در استان اردبیل رقم ۳ هزار ۸۳۴ میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد.

نوبخت بیان کرد: در راستای سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید گندم، در سالجاری گام بلندی در زمینه خودکفایی در تامین گندم برداشته شد .

وی ادامه داد: طبق آمار امسال در کل کشور حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و بیش از ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ خریداری انجام شد.

نوبخت ضمن قدردانی از تمامی کشاورزان استان اردبیل که با حرکت جهادی گام مهمی در خودکفایی در محصول اساسی گندم و امنیت غذایی کشور برداشتند، ادامه داد:‌ در سا ل جاری شاهد افزایش ۱۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در استان اردبیل بودیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در پایان سخنان خود از همه دست اندرکاران اجر ای طرح خرید تضمینی گندم در استان اردبیل قدردانی و این تلاش ها را در جهت خدمت به مردم توصیف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha