• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402073021341
  • خبرنگار : 50204

صادرات ۸.۲ میلیون دلاری تعاونی‌های استان مرکزی در ۶ ماهه ۱۴۰۲

صادرات ۸.۲ میلیون دلاری تعاونی‌های استان مرکزی در ۶ ماهه ۱۴۰۲

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعاونی های استان مرکزی در ۶ ماهه امسال ۸.۲ میلیون دلار به صورت مستقیم و غیر مستقیم صادرات داشته اند.

جمشید امیدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مهم ترین چالش های صادراتی تعاونی های استان افزود: در این خصوص می‌توان به عدم ثبت صادرات غیرمستقیم تعاونی ها در هیچیک از مراجع گمرکی، نوسانات نرخ ارز و بالا بودن نرخ تعرفه های گمرک اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: مجموع تعاونی های فعال استان دو هزار تعاونی است که از این تعداد ۱۱ تعاونی استان به صورت مستقیم و مابقی تعاونی ها به صورت غیر مستقیم در حوزه صادرات فعال هستند.

امیدی مناقع اقتصادی، تقویت روحیه مشارکت جمعی، استفاده از مناقع قابل ارائه دولتی و استفاده از حمایت های قانونی بخش تعاون را از مهمترین شاخص های ایجاد تعاونی عنوان کرد و گفت: از مهمترین مزیت های بخش تعاون می توان به بهره مندی از تسهیلات دولتی تکلیفی و تبصره ای و معافیت های مالیاتی و تخفیفات بیمه ای اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت تعاونی های استان مرکزی به ترتیب در بخش خدمات با ۲۶ درصد فعالیت، صنعت با ۲۴ درصد فعالیت و کشاورزی با ۲۰ درصد فعالیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در توصیه ای به تعاونی ها جهت فعالیت بهتر و حرفه ای تر گفت: در این راستا مطالعه کامل و دقیق قوانین بخش تعاون و قانون تجارت، جستجوی بازار فروش محصولات، استفاده از خلاقیت و نوآوری در تولید و عرضه محصول و تلاش جهت دانش بنیان کردن محصول باید مورد توجه تعاونی ها باشد.

امیدی اضافه کرد: با توجه به راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون، ثبت نام تعاونی ها بدون مراجعه به ادارات تعاون و صرفا با مراجعه به سامانه مذکور امکانپذیر بوده و این موضوع پیامدهای مثبتی را از جمله کوتاه کردن بروکراسی اداری و صرفه جویی در زمان فراهم کرده است .

وی بازار فروش را از مهمترین دغدغه های شرکت های تعاونی به ویژه تعاونی کوچک مقیاس برشمرد و گفت: رفع این مشکل با ایجاد بازارچه های فروش محلی در استان ها و شهرستان ها و ایجاد شبکه های فروش در سطح کشور به همت مسئولین، امکانپذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha