• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402073021413
  • خبرنگار : 50295

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

آذری‌زبانان همواره در خط مقدم دفاع از کیان کشور بوده و هستند

آذری‌زبانان همواره در خط مقدم دفاع از کیان کشور بوده و هستند

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با اشاره به اینکه آذری‌زبانان حماسه‌ها و تاریخ‌سازی متعددی در ادوار مختلف داشتند، گفت: آذری‌زبانان در خط مقدم دفاع از کیان کشور و تمامیت ارضی بودند.

ابوالفضل رفیعی، ظهر امروز (۳۰ مهرماه) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی، آیینی و سنتی ترک‌زبانان کشور که در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما از قومیت‌های متعددی تشکیل شده و عظمت ایران در گرو اقوام و مذاهب مختلف است که در کنار هم ملت ایران را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آذری‌زبانان جایگاه ویژه‌ای دارند و حماسه‌ها و تاریخ‌سازی متعددی در قرون مختلف داشتند، گفت: آذری‌زبانان در خط مقدم دفاع از کیان کشور و تمامیت ارضی کشور بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه آنچه موجب یکپارچگی کشور بوده، مقاومت و هوشیاری و غیرت ملی و دینی آذری‌زبانان است، عنوان کرد: با مراجعه به تاریخ مشروطه و اسناد موجود حماسه‌آفرینی ترک‌زبانان بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی ترک‌زبانان به عنوان خط‌شکنان در جبهه‌ها حضور داشتند، یادآور شد: هویت جزو جدانشدنی اقوام و ملت‌ها است و همین انسجام و یکپارچگی بین اقوام هویت کلی ایران و ملت را شکل می‌دهد.

رفیعی خاطرنشان کرد: هویت ایرانی و اسلامی به عنوان مؤلفه اقتدار ایران در سطح جهانی خود را نشان می‌دهند در حالی که دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها بود، غافل از اینکه یکپارچگی به قوام بیشتر کشور کمک می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: عده‌ای تلاش می‌کنند هویت‌های محلی و بومی را به عنوان اصل با اهداف مغرضانه در مقابل هویت دینی و ملی قرار دهند که خوشبختانه این تلاش‌ها بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha