• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402073021418
  • خبرنگار : 50233

تا پایان روز سوم ثبت‌نام‌ها صورت گرفت

ثبت‌نام قطعی ۴۳ داوطلب مجلس در سمنان/ نامزدی تنها ۲ بانو در ۴ حوزه انتخابیه استان

ثبت‌نام قطعی ۴۳ داوطلب مجلس در سمنان/ نامزدی تنها ۲ بانو در ۴ حوزه انتخابیه استان

ایسنا/سمنان دبیر ستاد انتخابات استان سمنان از ثبت‌نام قطعی ۴۳ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه چهارگانه این استان تا پایان روز سوم ثبت‌نام‌ها خبر داد.

حسین شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته با ثبت ۲۹ ثبت‌نام بیشترین ثبت‌نام داوطلبان در سه روز اخیر ثبت شده است. همچنین کمترین ثبت‌نام نیز در روز جمعه و روز دوم ثبت‌نام‌ها با ثبت نام قطعی سه داوطلب در ستاد انتخابات استان ثبت شده است. همچنین در روز نخست نیز ۱۱ داوطلب ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

وی از ثبت‌نام قطعی ۲۹ نامزد جدید در روز سوم ثبت‌نام‌ها خبر داد و افزود: ۲۸ نفر از داوطلبان ثبت‌نامی روز سوم مرد و یک نفر از آنان خانم است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان به مدارک تحصیلی داوطلبین روز سوم اشاره و اضافه کرد: ۲۱ نفر از ثبت‌نامی‌های این روز دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶ نفر دارای دانش‌نامه دکترا، یک نفر حوزوی و همچنین یک نامزد نیز که دارای سابقه ایثارگری است دارای دانش‌نامه کارشناسی است.

شجاعی، بیشترین ثبت‌نام حوزه های چهارگانه استان در روز سوم ثبت‌نام‌ها را مربوط به دو حوزه انتخابیه " سمنان، مهدیشهر و سرخه" و "شاهرود و میامی" دانست و گفت: در هر کدام از این دو حوزه انتخابیه ۹ نفر ثبت‌نام جدید داشتند و در حوزه های انتخابیه "گرمسار و آرادان" نیز ۷ و در حوزه انتخابیه دامغان نیز چهار داوطلب دیگر ثبت نام خود را نهایی کردند.

وی ادامه داد: ۱۶ نفر از ثبت‌نامی‌های روز سوم در داخل استان و ۱۳ نفر نیز در خارج از استان سکنی دارند. همچنین ۲۸ نفر از ثبت‌نامی های روز سوم دارای مذهب شیعه و یک نفر نیز از داوطلبان اهل تسنن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص ثبت‌نام نهایی نامزدها در هر کدام از حوزه های چهارگانه استان گفت: تاکنون بیشترین ثبت‌نام نهایی با ۱۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه "سمنان، مهدیشهر و سرخه" بوده و حوزه انتخابیه "شاهرود و میامی" نیز با ۱۳ ثبت‌نام قطعی از نظر فراوانی داوطلبان در جایگاه دوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان با ۱۱ ثبت نام قطعی و حوزه انتخابیه دامغان نیز با ۶ ثبت‌نامی در جایگاه های بعدی قرار دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه تا کنون تنها دو بانو در حوزه های چهارگانه ثبت نام خود را نهایی کردند ادامه داد: ۴۱ نفر از ۴۳ نامزد ثبت‌نامی در سه روز اخیر نیز از جنسیت مرد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha