• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402073021486
  • منبع : فضای مجازی

درخواست انجمن روان‌شناسی ایران از سازمان‌های جهانی برای توقف جنگ در غزه

درخواست انجمن روان‌شناسی ایران از سازمان‌های جهانی برای توقف جنگ در غزه

انجمن روانشناسی ایران ضمن همدردی با آسیب‌دیدگان نوار غزه در پیامی از سازمان‌های جهانی خواستند که برای توقف جنگ در غزه و کاهش آثار روان‌شناختی آن تلاش کنند.

به گزارش  ایسنا، در پیام انجمن روانشناسی ایران آمده است: «امروزه در اوج بالندگی تمدن و در میان پیشرفت‌های شگرف علمی و فرهنگی، متاسفانه در گوشه و کنار دنیا شاهد جنگ و خشونت هستیم. شعله‌های جنگ در نوار غزه و کشته و زخمی شدن هزاران نفر، بی خانمان شدن ده‌ها هزار نفر دیگر، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و مصیبت‌های روانی برای مردم، به‌ویژه کودکان و زنان، دردناک‌تر از همه است.

انجمن روان‌شناسی ایران ضمن همدردی با آسیب‌دیدگان نوار غزه، تاسف و نگرانی فراوان خود را از این مصیبتِ انسان‌ساخت و پیامدهای روانی- اجتماعی ناشی از آن اعلام می‌دارد. همه ما درختانِ یک باغ هستیم، جنگ  باغ را ویران ‌می‌کند. جنگ ‌تنها رنج و درد و نیستی به همراه ندارد، بلکه اثرات تروماتیک و منفی آن بر سلامت روان افراد ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد. نه‌تنها همه افراد در معرض جنگ، به‌ویژه کودکان و زنان، بلکه انسان‌های سراسر گیتی که در جریان اخبار جنگ قرار می‌گیرند، پیامدهای ناگوار آسیب روانی را تجربه می‌کنند که اختلالات اضطرابی، افسردگی، استرس پس از سانحه و سایر اختلالات روانی از آن جمله است.

انجمن روان‌شناسی ایران از سازمان‌های جهانی درخواست می‌کند برای پایان دادن به جنگ و تامین امنیت و رفاه کودکان، زنان و همه ساکنین غزه که در معرض پیامدهای روان‌شناختی جنگ هستند تلاش کنند. همچنین از سازمان جهانی بهداشت (WHO)، انجمن‌های جهانی روان‌شناسی و روان‌پزشکی و سازمان‌های جهانیِ مرتبط با سلامت روان و نیز از صلیب سرخ می‌ خواهد که با توجه به ضرورت مداخلات فوری، حمایت‌های روانی و اجتماعی لازم را برای این افراد فراهم آورند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha