• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402073021497
  • خبرنگار : 71553

وزیر جهاد کشاورزی:

همه مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد/ به وعده خود عمل کردیم

همه مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد/ به وعده خود عمل کردیم

وزیر جهادکشاورزی گفت: با واریز ۳۵ هزار میلیارد تومان دیگر و جمع کل ۱۵۶ هزار میلیارد تومان، همه مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان توسط دولت در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ پرداخت شد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نیکبخت از پایان تسویه مبلغ گندم خریداری شده در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال وزارت جهادکشاورزی با کمک دولت توانست ۱۰ میلیون و ۳۵۷ هزار تُن گندم از کشاورزان ۳۱ استان کشور خریداری کند.

وزیر جهادکشاورزی با تشکر از دولت مردمی افزود: رئیس‌جمهوری در هر موقعیتی پیگیر مطالبات گندم‌کاران بود و از تاکیدات ایشان در ه‍یئت دولت پرداخت مبلغ گندم به کشاورزان در سریعترین زمان ممکن بود.

نیکبخت با موثر خواندن اقدام وزارت جهادکشاورزی در خرید تضمینی گندم یادآور شد: خرید این مقدار گندم در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم؛ کشور را در گندم نان به خودکفایی رساند و یکی از توفیقات بزرگ دولت در تولید و تامین این محصول استراتژیک رقم خورد.

وی در همین رابطه بار دیگر از کشاورزان کشور تشکر و اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی به وعده خود در پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه عمل کرد و این ایفای تعهد در حالیست که میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل آن از ۴۴ درصد رشد برخوردار بود.

نیکبخت خاطر نشان کرد: از رئیس دولت، معاون اول و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری کمال تشکر را دارم و نیز از سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که ما را در انجام تعهدات یاری رساندند سپاسگزارم.

گفتنی است؛  داود منظور - رئیس سازمان برنامه و بودجه - در جلسه ۵ مهرماه هیات دولت درباره چرایی این تاخیر به خبرنگاران توضیح داده و گفته بود که قول داده بودیم تا آخر شهریور تسویه کنیم، ولی مجوزهایی برای جابه‌جایی منابع و بودجه گرفتیم تا منابع را جابه‌جا شود، بنابراین تا آخر مهرماه تمام مطالبات پرداخت خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۸:۴۲

جناب وزیر بعد از ۵ ماه پس از برداشت ،اینهمه تعریف نمیخواد.ضمنامابقی پول کلزا کاران رو تا الان پرداخت نکردید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۲۱:۲۸

امسال قیمت جهانی کیلویی گندم ۲۵ سنت بود. اگر چند شرکت حدود ۴ میلیون تن گندم متوسط با قیمت حدود ۱۵ تا ۲۰ سنت وارد و به دولت به قیمت ۳۰ سنت یا همان ۱۵ هزار تومان بفروشند ایران در تولید گندم خودکفا و این شرکت ها هم پولدار میشوند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۱ ۰۲:۳۰

چیزی ننویسم بعد از پنج ماه تصفیه حساب بهتره

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۱ ۰۵:۳۲

توضیع اینکه مقدار گندمی که موقع تحویل ۲۲۵۰۰ بوده که با نرخ ۱۵۰۰۰ تومان م شود ۳۳۷۵۰۰ هزار تومان از این مبلغبعد این تاغیبر۸۵میلیون تومان کمتر داده شودعلت آن چیست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۱ ۲۳:۴۹

سلام هرچند با تاخیر زیاد الباقی پول گندم را واریز کردند برای جبران تاخیر دولت چه تدبیری دارد مثلا بنده نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان طلبم بود که الان واریز شد . دوم اینکه مابه‌التفاوت پول کلزا چی میشه آیا دولت نمی‌خواهد آنرا پرداخت کند.اگر اینطور هست چرادر زمان برداشت به ما اطلاع نداد که تحویل دولت ندهیم که افت های غیر مجاز به تحمیل نمیکردن و اون زمان نمی‌گفتند که بعد دولت مابه‌التفاوت پرداخت می‌کند