• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402073021513
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول:

۱۲۷ متخلف شکار زیست محیطی در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

۱۲۷ متخلف شکار زیست محیطی در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری ۱۲۷ متخلف شکار زیست محیطی در استان دستگیر شدند.

رضا معصومی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی نیمه نخست سال، ۶۸ پرونده تخلف از قانون شکار در استان صادر شده است، اظهار کرد: ۱۲۷ نفر متخلف زیست محیطی نیز دستگیر شدند. 

وی گفت: در این راستا متخلفین ۱۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جریمه شدند و برای برخی از متخلفین نیز مجازات جایگزین حبس (حکم سبز قضایی) صادر شده است. 

معصومی افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰۰۶۴ قطعه انواع ماهی، ۴۰۹ قطعه انواع پرنده وحشی از جمله کبک، سهره طلایی، بلدرچین کالیفرنیایی و... ۱۶ قطعه کبک به صورت غیرمجاز صید، زنده‌گیری و شکار شده است.

وی با اشاره به اینکه شکار کبک بیشترین فراوانی را بین شکارهای انجام شده به خود اختصاص داده است، افزود: حیات وحش کشف شده  اعم از پرندگان و  سایر حیوانات  در صورتی که قابلیت بازگشت به طبیعت را داشته باشند پس از طی مراحل قانونی در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شده و به دامان طبیعت باز می‌گردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: طی نیمه نخست سال جاری یک قبضه سلاح غیرمجاز و ۱۴ قبضه سلاح مجاز نیز از متخلفین کشف شده است.

وی گفت: ۳۸۹۴ انواع وسایل مکشوفه از جمله تور زنده‌گیری پرندگان، تور ماهیگیری، قفس چوبی و فلزی، موتور برق، ضبط صوت، باطری خودرو، فشنگ و .. نیز از متخلفین شکار ضبط شده است.

معصومی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان برای جلوگیری از شکار غیرمجاز از طریق فرهنگسازی و آموزش به کودکان به عنوان برنامه ملی یک ساعت با محیط بان، سفیران محیط زیست را تربیت می‌کند که در این راستا این طرح طی سال جاری  ۵۸۰ نفر ساعت در مدارس استان اجرا شد. 

وی ادامه داد: همچنین یگان حفاظت با انجام گشت و کنترل در زیستگاه ها و مناطق تحت مدیریت این اداره کل به صورت شبانه روزی و مستمر در راستای جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز فعال است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی یادآور شد: سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست نیز به صورت شبانه‌روزی آمده دریافت گزارش تخلفات زیست محیطی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha