• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402073021720
  • خبرنگار : 50590

استاندار همدان:

از مردم درخواست داریم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

از مردم درخواست داریم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه برای انتقال آب از سدتالوار به همدان سختی‌های بسیاری کشیده شده است، از مردم درخواست کرد که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد یکشنبه ۳۰ مهر در بازدید از پروژه آبرسانی از سدتالوار به همدان، اظهار کرد: ۱۲ پمپ برای انتقال آب از ایستگاه اول به ایستگاه دوم داریم که از این تعداد ۹ پمپ اصلی است و هر پمپ با قدرت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب را پمپاژ می‌کند، در ابتدا با دیزل ژنراتور ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب را انتقال می‌دادیم که با تقویت به ۸۰۰ لیتر ارتقاء پیدا کرد و امروز ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه به میزان آب انتقالی اولیه اضافه شد.

وی با بیان اینکه تقویت سیستم انتقال بدان معنا نیست که در هر ثانیه ۱۸۰۰ لیتر آب منتقل شود، بیان کرد: به هر میزان که نیاز استان باشد، آب منتقل می شود و تقویت سیستم انتقال به معنای انتقال ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه در همه زمان‌ها نیست بلکه در حال حاضر با استقرار ۱۲ سوئیچ به هر میزان که نیاز باشد تا سقف ۱۸۰۰ لیتر آب انتقال می‌دهیم.

استاندار همدان تصریح کرد: انتقال آب از سد تالوار تا همدان مسافت ۱۴۶ کیلومتری را طی می‌کند که برای رسیدن به آن به همدان بسیار هزینه‌بر است و به همین خاطر نیاز نیست در تمامی زمان ها آب با این قدرت انتقال پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای انتقال این نعمت بزرگ سختی‌های بسیاری کشیده شده است، توضیح داد: از مردم درخواست داریم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چراکه برای انتقال این نعمت خدادادی مشقت‌ها و سرمایه ملی زیادی صرف شده است و با بهینه‌سازی مردم و یاری خداوند بحران آب را تجربه نخواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد مطرح کرد: به همت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) پروژه‌ای که بیش از ۱۷ سال بر زمین مانده بود، ظرف یک سال و نیم کار انتقال، تصفیه‌خانه و تکمیل ظرفیت را به پایان رساندیم به طوریکه از امروز به بعد می‌توانیم انتقال آب با ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه را با اطمینان خاطر داشته باشیم، با اطمینانی که مجموعه وزارت نیرو در استان به ما داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha