• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402073021735
  • خبرنگار : 50037

تولد ۱۰ هزار و ۹۵۳ نوزاد همدانی در نیمه نخست امسال

تولد ۱۰ هزار و ۹۵۳ نوزاد همدانی در نیمه نخست امسال

ایسنا/همدان مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۹۵۳ نوزاد در سطح استان همدان متولد شده است.

بابک بختیاری یکشنبه ۳۰ مهر در جلسه تکریم و معارفه مدیر ثبت احوال شهرستان رزن، اظهار کرد: در انتصابات مدیران ادارات ثبت احوال شهرستان‌های استان به دنبال  مدیرانی هستیم که محک خورده باشند و توانمندی و تجربه  لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در انتصابات مدیران ادارات ثبت احوال شهرستان‌های استان به هیچ عنوان نگاه جنسیتی نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون مدیران جدید ثبت احوال سه شهرستان در سطح استان همدان معرفی و منصوب شده‌اند و مدیران این شهرستان‌ها از بانوان هستند، افزود: احتمالا مدیران جدید ثبت احوال دو شهرستان دیگر نیز که به زودی معرفی و منصوب خواهند شد، از بانوان خواهند بود.

بختیاری همچنین با اشاره به اینکه نسبت به بومی بودن مدیران نیز توجه ویژه‌ای در انتصابات داریم، یادآور شد: هم‌زبان و هم فرهنگ بودن و آشنایی با محیط و فضای شهرستان از مزایای مدیران بومی بوده که از نقش مؤثری در روان تر شدن امور برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال جاری گفت: از مدیران جدید ثبت احوال شهرستان درخواست دارم با توجه به پیش رو بودن انتخابات تعامل و ارتباط تنگاتنگ با فرماندار  شهرستان در انجام امور داشته باشد.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۹۵۳ نوزاد در سطح استان همدان متولد شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد موالید ثبت شده، ۷۵۳۵ موالید مربوط به مناطق شهری و ۳۴۱۸ مربوط به مناطق روستایی بوده است.

وی بیان کرد: میزان موالید مناطق شهری استان همدان در شش ماه نخست امسال به نسبت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش و در مناطق روستایی ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است.

فرماندار رزن هم با اشاره به اینکه آمار ثبت احوال در تصمیم گیری های مدیریتی و مراکز تصمیم سازی بسیار مهم است، گفت: جمع آوری به روز آمار و اطلاعات هویتی برای تشکیل و تدوین به موقع اسناد هویتی بسیار مهم است.

علی‌اصغر غفاری آثار افزود: اصول برنامه ریزی در همه زمینه ها از جمله اشتغال و ...  نیازمند داشتن اطلاعات جمعیتی بوده و ثبت احوال توانسته با هدف‌گذاری خود پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به الکترنیکی شدن تمامی خدمات ثبت احوال اظهار کرد: خوشبختانه با الکترونیکی شدن خدمات ثبت احوال و حل بسیاری از مشکلات شهرستان در حوزه ثبت احوال در شهرستان رزن تنها یک مورد کمیسیون تشخیص برگزار شده که این کمیسیون نیز به صورت محدود و مختصر بوده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مریم عبدالعلی بهرامی به عنوان سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان معرفی و از خدمات آقای کمکی مدیر سابق ثبت احوال رزن قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha