• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402073021846
  • خبرنگار : 50123

استاندار چهارمحال و بختیاری:

اهتمام ویژه برای ریشه‌کنی مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری انجام شود

اهتمام ویژه برای ریشه‌کنی مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری انجام شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید اهتمام ویژه‌ای در راستای کاهش و ریشه‌کنی مواد مخدر در استان صورت گیرد تا خسارت‌ها و آسیب‌ها متحمل افراد جامعه از جمله جوانان نشود.

غلامعلی حیدری، امروز، ۳۰ مهرماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها به طور منظم و زمان‌بندی مشخصی تشکیل شود، قطعا منجر به کاهش اعتیاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بحث مواد مخدر بسیار مهم است، افزود: باید اهتمام ویژه‌ای در راستای کاهش و ریشه‌کنی مواد مخدر در استان صورت گیرد تا خسارت‌ها و آسیب‌ها متحمل افراد جامعه از جمله جوانان نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به مساله توسعه کمی و کیفی کانون یاری‌گران زندگی در روستاها توجه جدی انجام شود، بیان کرد: فرمانداران و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها به این موضوع توجه کنند، همچنین فرمانداران مصوبات شورای شهرستان‌ها و اقداماتی که توسط کانون‌ها در روستاها صورت گرفته را ارسال کنند.

حیدری توضیح داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان به موضوع مواد مخدر و کاهش و پیشگیری از آن‌ اهتمام جدی داشته باشند.

وی بر تقویت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: مردم در تیم‌های اجتماع محور می‌توانند نقش مهمی در مواد مخدر داشته باشند که لازم است این سازمان‌ها تقویت و از تیم‌های اجتماع محور بیش‌ترین بهره‌برداری انجام شود، از طرفی هم‌افزایی میان دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ یکی از مصوباتی بود که در جلسه با دبیرکل مبارزه با مواد مخدر کشور مطرح شد، قرار شد قرارگاه محرومیت‌زدایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که بخشی از اعتبارات آن تامین شده پیگیری‌ها برای واریز اعتبارات مورد نیاز هر چه سریع‌تر صورت گیرد، زیرا راه‌اندازی این مرکز کار جهادی به شمار می‌رود و در بسیاری از آسیب‌ها و حل این معظل اجتماعی در جامعه می‌تواند موثر باشد.

حیدری نظارت بر اماکنی که ممکن است محل استعمال مواد مخدر باشد لازم است، تصریح کرد: اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌ها مراقبت‌های ویژه را بر این اماکن داشته باشند.

وی افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر باید سرعت گیرد زیرا معضلات اجتماعی به دنبال دارد و راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ می‌تواند از تبعات اجتماعی که معتادان متجاهر در جامعه داشته، کاسته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: لازم است در راستای کاهش مواد مخدر و آموزش و فرهنگ‌سازی، تولید محتوا از سوی اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد و در اختیار دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گیرد تا از معضلات گریبان‌گیر خانواده‌ها کاسته شود.

حیدری گفت: اعتباری از سوی دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر کشور به مرکز ایست و بازرسی کردشامی شهرستان بروجن اختصاص یافته که لازم است فرماندار شهرستان بروجن و معاون سیاسی و امنیتی استانداری پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند، زیرا این مرکز ایست و بازرسی در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، معضلات و کاهش تردد شوتی‌ها و به دنبال آن کاهش تصادفات نقش بسیار مهمی را می‌تواند ایفا کند.

وی در پایان بر لزوم و مراقبت در کشت مواد مخدری که در شهرستان‌ها کشت می‌شوند تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است فرمانداران، اعضای شورا و همچنین جهاد کشاورزی مراقبت‌های لازم را در زمینه کشت انجام و آموزش و فرهنگ‌سازی را مدنظر قرار دهند تا گام‌های محکمی در این زمینه برداشته شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۲ ۰۱:۵۷

کمپها‌باعث‌بدترشدن‌معتادان‌بیچارمیشون.کمپ‌وزور‌برای‌ترک‌نتیجه‌مثبت‌نمیدهد.وآثارجبران‌‌ناپذیر‌برروح‌وروان‌‌معتادان‌دارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۲ ۱۱:۱۶

با سلام به نظر من وقتی در 60 درصد خانواده ها مواد مخدر (تریاک) موجود باشد تلاش و مبارزه با ریشه کن کردن مواد به رویه معمول غیر منطقی است به قول شاعر چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید و صرف هزینه در این مسیر بی حاصل است .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۲ ۱۳:۴۷

باسلام ودرود وعرض ادب ، استاندار محترم ومسئولین بلند پایه استان ، ای کاش اون لابراتوارهائی که در زیر زمینهای مسکونی در پایتخت مشغول ساخت وساز شیشه که نوع خطرناک مواد مخدر است را پیگیری می‌کردند این نوع مواد که دیگر از مرز وارد ایران نمی‌شود وتولید کاملا بومی میباشد چرا راه دور می‌روید بازدن ایست و بازرسی که وقتی مواد تو خود ایران داره تولید میشه باید این وقت رو صرف شناسائی اون لابراتوارها کرد ، با تشکر از پیگیری استاندار محترم ، جناب آقای مهندس حیدری