• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402073021862
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر در لرستان تحت پوشش بیمه روستایی هستند

۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر در لرستان تحت پوشش بیمه روستایی هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر در لرستان تحت پوشش بیمه روستایی بوده و از خدمات رایگان آن بهره‌مند هستند.

محسن اسدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیتی که هم‌اکنون در فلسطین و غزه وجود دارد به لحاظ اخلاقی، دینی و انسانی قابل قبول نیست و امیدواریم این ظلم‌هایی که روزانه اعمال می‌شود با پیروزی نهایی رزمندگان اسلام، بساط ظلم، جور و ستم برچیده شود.

وی بیان کرد: این کار غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیسم را محکوم می‌کنیم؛ متاسفانه یک عده که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند به دلایلی چشم پوشی می‌کنند و این جای بسی تاسف دارد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در خصوص هفته بیمه سلامت گفت: شعار امسال این هفته "سلامت همگانی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی است" که تاکنون در بیمه سلامت با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری و مسئولین نظام در جهتی حرکت کردیم که همان منویاتی که مدنظر معظم‌له بوده مبنی بر اینکه "بیمار به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد" محقق شود.

اسدبیگی اضافه کرد: عدالت اجتماعی این است که افرادی که نیازمند به ارائه خدمات هستند اما به دلایل مالی دسترسی ندارند را پوشش دهیم و بر این اساس شناسایی افراد با دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی هستند که انجام شده و دولت به صورت رایگان آنها را تحت پوشش بیمه درمانی قرار داده است.

وی گفت: در لرستان ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر بیمه روستایی داریم که خدمات اولیه را به صورت رایگان از مراکز خدمات درمانی دریافت می‌کند همچنین با بیش از ۱۴۰ پزشک قرارداد بیمه روستایی بسته شده و کانکس‌های دارو را در این مناطق دایر کردیم تا اهالی روستا از خدمات دارویاب استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: همچنین تا ۱۰۷۰ قلم دارو که نیاز باشد توسط پزشک تجویز می‌شود و اهالی روستاها از این داروها استفاده خواهند کرد.

اسدبیگی یادآور شد: تمام مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش بیمه هستند و سرانه آنها پرداخت شده و البته دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان‌ها نیز این خدمات را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha