• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080100078
  • خبرنگار : 50652

مشاور رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس عنوان کرد:

«دانشجو معلم» تمدن‌ساز و سوزن‌بان ریل قطار انقلاب

«دانشجو معلم» تمدن‌ساز و سوزن‌بان ریل قطار انقلاب

ایسنا/گلستان مشاور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه کشور با بیان اینکه «دانشجو معلم» تمدن‌ساز و سوزن‌بان ریل قطار انقلاب است، گفت: سوزن‌بان اگر برای یک لحظه غفلت کند و دیر ریل را عوض کند قطار به ورطه نابودی کشیده می‌شود.

دکتر اسماعیل زمانی شامگاه شنبه ۳۰ مهرماه در دومین یادواره شهدای دانشجو معلم پردیس آیت‌الله خامنه‌ای دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با بیان اینکه شهدای والامقام از نسل جوانانی بودند که صفات پسندیده آنها نمایان شد، اظهار کرد: این صفات دارای سه شاخصه مهم اعتماد به خدا، اخلاص و زمان شناسی است.

وی با بیان اینکه «اعتماد به خداوند» در رأس همه صفات قرار دارد زیرا خداوند فرمود «هرکس دین من را یاری کند من بی شک آن را یاری خواهم کرد»، ادامه داد: دومین شاخصه «اخلاص» است و در هر گوشه از پرونده شهدا این واژه خودنمایی می‌کند، بدین سبب که هر آنچه شهدا داشتند برای خدا و عزت دین مبین اسلام بدون ذره ای چشم داشت خرج کردند.

مشاور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه کشور مؤلفه آخر را «زمان شناسی» عنوان کرد و افزود: این شاخصه یعنی لیبک گفتن به صدا و ندای ولی امر که در جنگ تمام عیار نرم امروز، گوش را به بیانات ولی بدهید چرا که گوش ولی همان خواسته امام زمان است.

وی با تأکید بر اینکه از تلفیق این سه مدل شما به مدل و الگویی می‌رسید که امروز در نواز غزه، یمن، سوریه و دیگر مناطق شاهد آن هستیم، به بیان خاطره‌ای از معلم شهید «قاسم صبور» که در عملیات والفجر ۸ به مقام رفیع شهادت نائل آمد، اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه شخصیت این شهید بزرگوار اعتماد به خداوند و نجواهای شبانه در منطقه رحمانیه آبادان در نخلستان‌ها بود و هر شب در گودالی که میان دو نخل مانند قبر حفر کرده بود دراز می‌کشید و می‌گفت: «وقتی من در قبر رو به قبله خوابیدم برای من تلقین را بخوانید»، ببنید عاقبت او چه شد.

زمانی با بیان اینکه دوران امروز ما در مسیر تمدن‌سازی و تبیین بیانیه گام دوم است، اضافه کرد: در میان نسل دانش‌آموزی که امروز رها شده و نمی‌داند که باید چه کند، موقعیت شما در وسط میدان ایستادن است و این را بدانید که امروز روز رفتن و نماندن نیست بلکه باید کاملاً استوار پای نظام و رکاب ولی ایستاد.

وی با توصیه به دانشجو معلم‌های دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل انسان‌سازی و تولید علم، تصریح کرد: با اعتماد به خداوند در جنگ تمام عیار نرم امروز که هزار برار سخت‌تر از جنگ دیروز است نقش ایفا کنید و بدانید که قطعاً خداوند شما را یاری می‌کند.

این مقام مسئول «دانشجو معلمان» را تمدن‌ساز و سوزن بان ریل قطار انقلاب دانست و افزود: سوزن‌بان نقش کلیدی در مسیر حرکت قطار دارد و اگر حتی برای یک لحظه غفلت کند و دیر ریل را عوض کند قطار به ورطه نابودی کشیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha