• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402080100172
  • خبرنگار : 50469

سرپرست دانشگاه تاکید کرد:

تلاش دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای تبیین اهمیت فرزندآوری و درمان ناباروری

تلاش دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای تبیین اهمیت فرزندآوری و درمان ناباروری

ایسنا/ایلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:یکی از مولفه‌های سیاسی هر کشور، جمعیت است و دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این زمینه گام‌های مهمی را در دستور کار قرار خواهد داد.

دکتر «هدایت حیدری‌زاده» در چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به عملکرد این قرارگاه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: در بین ۵۲ دانشگاه و ۱۵ دانشکده در وضعیت مناسبی قرار داریم و امیدواریم با بررسی متن صریح قانوان عملکرد خود را در موارد قانونی بهبود ببخشیم.
وی با بیان اینکه میزان موالید در سطح شهرستان‌های استان شیب کاهشی داشته است، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های سیاسی هر کشور، جمعیت است و جمعیت مولد بسیار مهم است که در منویات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این زمینه گام‌های مهمی بردارد.
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: نبود فرزند و داشتن تنها یک فرزند، یکی از عوامل اختلالات روحی و روانی والدین در آینده است و قانون جوانی جمعیت اگر گسترش یابد می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.
حیدری‌زاده با اشاره به اهمیت ازدواج دانشجویی، افزود: ایجاد خوابگاه متاهلی برای افزایش انگیزه در بین دانشجویان متاهل و همچنین ازدواج آسان در بین این قشر امری ضروری و مورد نیاز است.
دکتر «علی نیکونهاد» معاون بهداشتی دانشگاه نیز در بخش دیگر این جلسه، با اشاره به عمکرد این معاونت در خصوص جوانی جمعیت، گفت: کارگاه تربیت مربی ویژه مشاوره فرزندآوری، پویش سهم من از جوانی ایلام، دیوارنویسی در سطح شهرستان‌ها، حضور مراقبین سلامت در موکب‌های اربعین، ارسال پیامک انبوه در زمینه جوانی جمعیت به زنان ۴۰-۲۰ سال واجد شرایط فرزندآوری در راستای اجرای برنامه مداخله پویایی و بالندگی جمعیت و ... از جمله این اقدامات است. 
دکتر «معصومه طهماسبی» ، مدیر درمان دانشگاه نیز با اشاره به فعالیت مرکز ناباروری سطح ۳ و ۲ در استان، اظهار کرد: این دو مرکز در بیمارستان‌های آیت‌اله طالقانی ایلام و ولیعصر دره‌شهر ایجاد شده‌‎ و به مردم خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند تا میزان ناباروری در سطح استان کاهش یابد و همچنین هزینه‌های درمان این زوج‌ها به جهت فرزندآوری نزولی شود.
سرهنگ «علی مریدی» مسئول بسیج جامعه پزشکی نیز به خدمات مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) در طی شش ماه اخیر اشاره کرد و خواستار حمایت بیشتر  معاونت‌های دانشگاه از این مرکز شد. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha