• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402080100229
  • خبرنگار : 50640

۱۸ هزار کودک چهارمحال و بختیاری مورد سنجش بینایی قرار گرفتند

۱۸ هزار کودک چهارمحال و بختیاری مورد سنجش بینایی قرار گرفتند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گروه سنی ۳ تا ۶ سال هر ساله مورد بینایی سنجی قرار می‌گیرند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار کودک استان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.

مهشید سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وجود ۴۵ پایگاه بینایی سنجی در استان، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ پایگاه سیار بینایی سنجی در استان وجود دارد که مراکز خانه‌های بهداشت و مهد کودک‌های زیر نظر آموزش و پرورش به عنوان پایگاه سیار شناسایی می‌شوند. 

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گروه سنی ۳ تا ۶ سال مورد بینایی سنجی قرار می‌گیرند، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۸هزار کودک مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۶۵۰ کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی شد، کودکانی که با اختلال بینایی روبرو بودند به سطوح بالاتر و به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

وی بیان کرد: سازمان بهزستی در راستای ارتقای سلامت جامعه با همکاری سایر ارگان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد می‌کند که در این راستا سال گذشته با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) سه دستگاه بینایی سنجی خریداری و چند روز اخیر تحویل سه شهرستان استان شد.

سلیمانی گفت: سالانه تقربیاً پنج درصد از کودکان استان دچار تنبلی چشم می‌شوند که طبق نُرم کشوری درصد بالایی نیست.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سن طلایی درمان تنبلی چشم کمتر از ۶ سال است، عنوان کرد: در صورتی‌که خانواده متوجه تنبلی چشم کودک کمتر از ۶ سال خود شود، باید سریعاً نسبت به درمان آن اقدام کنند، اما سن ۱۱ سالگی به بعد تنبلی چشم یا درمان نمی‌شود و یا ممکن است منجر به نابینایی افراد شود.

سلیمانی با اشاره به حمایت‌های سازمان بهزیستی از کودکان بی‌بضاعت که با مشکل تنبلی چشم مواجه هستند، تصریح کرد: به این دسته از کودکان که با اختلال بینایی مواجه هستند کمک هزینه عینک داده می‌شود، همچنین مبلغ کمی از هزینه ویزیت چشم پزشکی از آن‌ها دریافت و مابقی توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، متاسفانه برخی از خانواده‌ها اهمیتی به بینایی فرزند خود نمی‌دهند وطرح بینایی سنجی را نادیده می‌گیرند که این مساله مشکلاتی را برای بهزیستی ایجاد کرده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha