• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402080100411
  • خبرنگار : 50532

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا خبر داد

افزایش پرونده‌های تخلف قطع غیرقانونی درختان جنگلی در شهرستان مرزی آستارا

افزایش پرونده‌های تخلف قطع غیرقانونی درختان جنگلی در شهرستان مرزی آستارا

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با اشاره به افزایش پرونده‌های مربوط به تخلف قطع درخت گفت: در سال جاری تعداد پرونده‌های مربوط به تخلف قطع غیرقانونی درختان جنگلی در شهرستان آستارا ۴۹ فقره بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۳ فقره بود، افزایش داشته است.

علیرضا قمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در سال جاری ۱۲۷ فقره به وسعت ۳۰ هکتار از اراضی ملی در آستارا از دست متصرفان آزاد سازی شده است اظهار کرد: از این تعداد ۹۴ فقره به وسعت ۲۱.۵ هکتار بدون تشکیل پرونده قضایی آزاد سازی شده است و ۳۳ فقره نیز به وسعت ۸.۷ هکتار با تشکیل پرونده قضایی به دادگاه معرفی شدند که نسبت به سال گذشته با ۴۵ درصد کاهش تصرف مواجه هستیم.

وی تعداد پرونده های پاسخ به استعلام اراضی در ۶ ماهه سال جاری را ۱۱۲۷ فقره به ارگان های مختلف عنوان کرد و گفت: در این زمینه با ۵۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا اظهار کرد: حفاظت اراضی ملی از وظایف مهم و اساسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است و در این زمینه نهالستان استیل آستارا واقع در خانه‌های آسیاب سالانه ۵۰۰ هزار نهال جهت توزیع در شهرستان های مختلف استان گیلان و همچنین فروش مردمی تولید می‌کند و از این طرح ها نیز حمایت می شود.

قمی با اشاره به توزیع نهال برای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی و کار انجام می گیرد و در این رابطه جنگل کاری، نهال کاری در مناطق مختلف شهرستان و توزیع مردمی نهال ادامه دارد، افزود: دولت به منابع طبیعی نگاه حفاظتی و حمایتی دارد و همه باید در حفظ منابع طبیعی ملی مشارکت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت بیشتر مردم در صیانت از منابع طبیعی گفت: امروز حفظ منابع خدادادی و سرمایه های ملی بیش از هر زمان به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha