• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402080100441
  • خبرنگار : 71592

چارچوب هماهنگی: تخلیه سفارت آمریکا در عراق دلیلی بر حمایت آن از جنایات صهیونیست‌هاست

چارچوب هماهنگی: تخلیه سفارت آمریکا در عراق دلیلی بر حمایت آن از جنایات صهیونیست‌هاست

رهبر چارچوب هماهنگی در عراق روز دوشنبه تصمیم به خروج اکثر کارکنان سفارت آمریکا در عراق را دلیلی بر مشارکت مستقیم سفارت این کشور در تجاوز به نوار غزه دانست و افزود که این سفارت مهم‌ترین سفارت آمریکاست و تمامی نیازهای رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، جبار عوده، رهبر چارچوب هماهنگی به خبرگزاری المعلومه گفت: واشنگتن پس از عملیات طوفان الاقصی، پس از ایستادن پشت رژیم صهیونیستی که ده‌ها قتل عام علیه مردم فلسطین انجام داد، گیج شده و احساس می‌کند که در تنگنایی واقعی قرار گرفته است.

وی افزود: به گفته کارمندان سفارت آمریکا در بغداد، چهار دلیل پشت تصمیم وزارت خارجه آمریکا وجود دارد که برجسته‌ترین آنها عدم توجیه موضع خود در قتل‌عام غزه در بحبوحه خشم مردمی است که در اکثر کشورهای جهان در قبال این کشور بوجود آمده که مواضع آن را محکوم می‌کنند، علاوه بر اینکه سفارت آمریکا، سفارتخانه‌ نیست، بلکه یک پایگاه نظامی پیشرفته است که به رژیم صهیونیستی خدمات ارائه می‌دهد.

عوده با اشاره به اینکه «حضور واشنگتن در عراق دیگر مطلوب نیست» خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا مبتنی بر بی‌ثبات کردن جهان و ایجاد فجایع، جنگ و نزاع بیشتر برای حفظ منافع خود است.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی به شبکه «سی بی سی» گفت، واشنگتن درباره احتمال تشدید حملات علیه کارمندان و شهروندانش نگران است.

وی افزود، آمریکا که دو ناو هواپیمابر با کشتی‌های اسکورت در خاورمیانه مستقر کرده است تمامی تدابیر لازم را برای تضمین قدرت خود در دفاع از این کارمندان و شهروندان و در صورت لزوم پاسخ قاطع اتخاذ می‌کند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا دستور به خروج کارمندان دولتی غیرضروری خود از سفارت در بغداد داده بود.

این اقدامات پس از حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha