• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402080100628
  • خبرنگار : 50463

دختری تنها و بدون مربی، پا به رکاب در جاده‌های یزد

دختری تنها و بدون مربی، پا به رکاب در جاده‌های یزد

ایسنا/یزد دختری از شهر دوچرخه‌ها که از سه سال پیش وقتی برای نخستین بار دوچرخه‌سواری را تجربه کرد، دیگر پایش از رکاب جدا نشد و به شوق فعالیت حرفه‌ای به دوچرخه‌سواری دل بست حالا اولین و تنها دختر رکاب‌زن استان یزد شناخته می‌شود.

«فاطمه ولایتی» در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش روی دوچرخه، گفت: مهم‌ترین مشکل پیش روی دوچرخه سواری ایران، عدم تلاش و پیگیری از سوی فدراسیون دوچرخه‌سواری و هـیات‌های استانی برای پیدا کردن تیم و اسپانسر برای دوچرخه سواران است.

وی افزود: به دلیل نبود تبلیغات و ضعف در پوشش خبری مسابقات دوچرخه سواری و همچنین عدم برگزاری اختتامیه و افتتاحیه لیگ، هیچکس حاضر به تیم‌داری در این رشته نمی‌شود و اگر هم تیمی پیدا شود، قراردادی با ورزشکار بسته نمی‌شود یا متعسفانه قرار داد تنها به صورت سوری و برای رفع تکلیف امضا می‌شود.

ولایتی گفت: هرچند که حمایت مالی از ورزشکار تنها در همین پرداخت پاداش قهرمانی‌ و قرارداد ها خلاصه می‌شود، اما گاهی همین هم پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه علیرغم تمامی وعده های که از سوی فدراسیون برای اعزام به رقابت‌های خارجی داده می‌شود، به هیچ کدام از این وعده ها عمل نمی‌کنند و ورزشکار با این کار سرخورده می‌شود؛ مثلا در ابتدا می‌گویند پنج نفر را به مسابقات اعزام می‌کنیم و بعد با بهانه نداشتن بودجه یک یا دو نفر را بدون تجهیزات و با هزار مشکل راهی مسابقات می کنند.

تنهای دختر دوچرخه سوار استان در رشته جاده گفت:  کمپ فدراسیون تجهیزات دوچرخه در اختیار ورزشکار نمی‌گذارد، همچنین خوابگاه و غذای فدراسیون در مسابقات قهرمانی کشوری که همیشه رایگان بوده اکنون برای ارائه آن پول از ورزشکار دریافت می‌کنند.

وی ‌می‌گوید: ورزشکار درآمدی از لیگ ندارد و تعداد دخترانی که چند ساله هر روز در این رشته رکاب میزنند به ٢٥ نفر هم نمی‌رسد و روز به روز از تعداد آن ها کم می‌شود.

ولایتی یکی دیگر از چالش های این رشته را نداشتن تقویم ورزشی سالیانه عنوان کرد و گفت: به دلیل عدم تودین تقویم ورزشی از سوی فدراسیون هر زمان که بخواهند مسابقه برگزار می‌کنند، و واقعا ورزشکار نمی‌داند که در چه برهه زمانی ای بدنش را برای مسابقات آماده نگه دارد.

وی گفت: هیات های استانی هم نیز کم کاری می‌کنند برای توسعه این ورزش، به عنوان مثال در سال های گذشته تنها استان تهران میزبان مسابقات بوده و همیشه هم در سه مکان تکراری با سطح کیفی بسیار پایین برگزار شده است. 

فاطمه ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار تمام بی توجهی هایی که از سوی فدراسیون می‌شود، هر چند وقت یک بار به هـیات های استانی ابلاغ می‌کنند که دوچرخه سواران خانم حق ندارند با مربی مرد تمرین کنند و حتی اسکورت شوند و مسابقات باید بدون حضور مربی و مکانسین مرد باید برگزار شود، در صورتی که رشته ما بسیار خطرناک است و حضور مربی آقا و مکانیسین در زمان تمرین و مسابقه به دلیل خطرات جاده الزامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha