• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402080100641
  • خبرنگار : 71573

پیام‌هایی برای درگذشت محمد غلامرضایی

پیام‌هایی برای درگذشت محمد غلامرضایی

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب در پیام‌هایی جداگانه درگذشت محمد غلامرضایی، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پی درگذشت  محمد غلامرضایی، در پیامی نوشته است: «خبر درگذشت استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، دکتر محمد غلامرضایی، موجب تألّم و تأثّر شد.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت این استاد و پژوهشگر باریک‌بین نظم و نثر فارسی را به همکاران ایشان در بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی، شاگردان و دوستداران او، و به‌ویژه به بازماندگان محترمشان تسلیت می‌گوید و از پروردگار مهربان برای آن استاد فقید آمرزش و آرامش روان طلب می‌کند.»

در پیام اکبر ایرانی، مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب نیز می‌خوانیم: «درگذشت دکتر محمد غلامرضایی را به جامعه ادبی کشور، خانواده داغدار و گروه ادبیات دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی تسلیت می‌گویم.

ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه یزد (از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۸) و پس از آن عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، از استادان خوش‌نامی بود که دانشجویانش همیشه از او به نیکی یاد می‌کردند و از درس او بهره‌ها برمی‌گرفتند. زمینه اصلی علاقه او، که تألیفات ارزشمندی در آن باب صورت داد، سبک‌شناسی بود؛ یکی از زمینه‌های مهجور در تحقیقات ادبی در ایران.

آثار منتشرشده از او در باب سبک‌شناسی (از جمله «طرز عنصری»، «سبک‌شناسی شعر پارسی از رودکی تا شاملو» و «سبک‌شناسی نثرهای صوفیانه») نشان از آگاهی او در زمینۀ سبک‌شناسی و نیز آشنایی او با متون قدیم فارسی دارد.

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب افتخار آن را داشته‌است که کتاب «ارج‌نامه محمّد معین» را به‌کوشش دکتر محمّد غلامرضایی به انتشار برساند. روان‌شاد غلامرضایی در آن کتاب، زندگی‌نامه‌ای مفصّل و شرح جامعی از فعّالیت‌های گسترده زنده‌یاد محمّد معین را به دست داده‌اند، که در جای خود تألیفی پرزحمت و ارجمند است.
یادش گرامی و روانش در آرامش باد.»


 انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha