• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080100683
  • خبرنگار : 50555

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

توزیع ۱۶۶ هزار تن جو در خراسان رضوی

توزیع ۱۶۶ هزار تن جو در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه نخست سال گذشته ۳۸ هزار و ۸۴۰ تن جو در استان توزیع شد که این رقم در نیمه نخست سال جاری به ۱۶۶ هزار تن رسیده و نشان دهنده رشدی ۴.۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

احمد داوطلب در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت توزیع نهاده دامی در سال جاری در خراسان رضوی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال گذشته ۳۸ هزار و ۸۴۰ تن جو در استان توزیع شد که این رقم در نیمه نخست سال جاری به ۱۶۶ هزار تن رسیده که نشان دهنده رشدی ۴.۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین در نیمه نخست سال گذشته ۱۹۰ هزار تن ذرت در استان توزیع شد که این عدد در شش ماه نخست سال جاری به ۳۴۵ هزار تن رسیده که نشان دهنده افزایش ۸۲ درصدی توزیع ذرت در مدت مذکور است.

وی افزود: همچنین در نیمه نخست سال گذشته ۷۹ هزار تن کنجاله سویا در استان توزیع شد که این عدد در نیمه نخست سال جاری به ۱۴۸ هزار و ۲۵۴ تن رسیده که نشان دهنده رشد ۸۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این اعداد مجموع نهاده‌هایی بود که برای دام و طیور در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و توسط دامداران، گاوداران و مرغدارن استان خریداری شده است. توزیع نهاده‌های دامی شامل جو، ذرت و کنجاله سویا که از طریق سامانه بازارگاه در خراسان رضوی توزیع شده، نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

داوطلب در خصوص قیمت مصوب نهاده‌ها عنوان کرد: قیمت جو و ذرت نسبت به سال گذشته با توجه به فراوانی عرضه آن کاهش داشته اما قیمت مصوب هیچ‌گونه تغییری نداشته و قیمت هر کیلوگرم جو و ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان در بنادر است. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم جو در استان ۸۰۰۰ تومان بوده که کمتر از قیمت مصوب است و قیمت هر کیلوگرم ذرت به تازگی به ۱۱ هزار تومان رسیده که تا چند ماه گذشته کمتر از قیمت مصوب بود.

وی اضافه کرد: نرخ مصوب کنجاله سویا سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۵۰ تومان بود که اکنون به ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده است. نرخ مصوب کنجاله سویا نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌های بازارگاه و دسترسی آسان دامداران، گاوداران و کارخانجات خوراک دام به این سامانه نسبت به سال گذشته، حجم خرید از سامانه بازارگاه افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha