• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402080100747
  • خبرنگار : 90047

اورسجی: حق تیم کبدی مردان ایران طلا نبود/ تیم ملی زنان ۹۰ درصد تغییر خواهد کرد

اورسجی: حق تیم کبدی مردان ایران طلا نبود/ تیم ملی زنان ۹۰ درصد تغییر خواهد کرد

رئیس فدراسیون کبدی گفت: من از جایگاه رئیس فدراسیون هرگز نمی توانستم کنار زمین بروم اما از جایگاه رئیس کنفدراسیون آسیا می‌توانستم از حق ایران دفاع کنم و وقتی کنار زمین رفتم دیدم که حق با تیم هندوستان است.

عباس اورسجی در گفت و گو با ایسنا، درباره اعتراضات ملی‌پوشان سابق کبدی در مورد نحوه انتخاب ملی‌پوشان و حضور شاگردان باشگاهی سرمربی در ترکیب تیم ملی، اظهار کرد: با این مساله که سرمربی تیم ملی با هر کسی که قرارداد داشته عضو تیم ملی شده کاملا مخالفم. هرگز به این شکل نبوده، بلکه در اردوها از ۵۰ تا ۶۰ بازیکن جوان که سابقه ی حضور در تیم‌های ملی را داشتند به اردو دعوت کردیم که از این تعداد در نهایت ۱۲ نفر باید برای بازی‌های آسیایی انتخاب می شدند. ما که نمی‌توانستیم تمام ۵۰ نفر را در قالب ۴ تیم به مسابقات اعزام کنیم.

وی گفت: تیم ملی کبدی که به این دوره از بازی های آسیایی اعزام شد حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد از آنها جوان بودند و نتیجه قابل قبولی هم در هانگژو توسط این بازیکنان کسب شد. سرمربی استراتژی هایی دارد و براساس آن تاکتیک ها و پست هایی که در داخل زمین مورد نیاز است از بازیکنان استفاده می‌کند. شاید ۴ بازیکن داشته باشیم که واقعا عالی باشند اما در یک پست امکان استفاده از تنها یک یا دو بازیکن وجود دارد و بقیه بازیکنان را سرمربی ناچار است کنار بگذارد و سرمربی نمی‌تواند از آن بازیکنان در سایر پست ها استفاده کند. این نگرش از سوی سرمربی تیم ملی دارای اهمیت است و من از این جهت از سرمربی و کادر فنی دفاع می کنم.

اورسجی اضافه کرد: همین بازیکنانی که منتقد هستند به این مساله پاسخ بدهند که در بازی های آسیایی جاکارتا که خودشان حضور داشتند آیا با سرمربی تیم ملی قرارداد داشتند؟ هرگز! سرمربی تیم ملی تاکنون یک ریالی از هیچ بازیکنی دریافت نکرده است. ۲ سال قبل باشگاهی تاسیس کرده و وی بدون این که ریالی از بازیکنان به ویژه کسانی که تازه وارد این رشته می‌شوند دریافت کند با هزینه ی شخصی خود سالنی اجاره و تاتامی خریداری کرده است. حتی برای این که شفاف سازی صورت بگیرد با سرمربی در این خصوص صحبت کردم که او گفت ورزشکار وقتی وارد این رشته می‌شود از ابتدا به او تاکید می‌کنیم هیچ هزینه‌ای لازم نیست پرداخت کند و خودم برای شما هزینه می‌کنم اما اگر روزی رسید که با باشگاهی قرارداد منعقد کردید بخشی از آن متعلق به مربی است که باعث رشد شما شده است.

رئیس فدراسیون کبدی افزود: در تمام رشته‌های ورزشی وقتی بازیکنی به مدت یک سال با باشگاهی قرارداد می‌بندد باشگاه برای نقل و انتقال آن بازیکن به باشگاه دیگری مبلغ دریافت می‌کند. مگر می‌شود باشگاهی سالیان سال برای رشد یک بازیکن زحمت بکشد و بازیکن به جایی برسد که بتواند درآمدزایی کند و مربی‌اش از این مساله بی‌بهره بماند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما این موضوع را تایید می کنید که بازیکنان باید ۲۵ درصد از مبلغ قراردادشان را به سرمربی تیم ملی بدهند، گفت: من اطلاعی از مبلغ ندارم من از مازندرانی سرمربی تیم ملی درخواست کردم که حتما یک نسخه از قراردادی که بسته می شود به فدراسیون ارائه شود. ضمن این که باید بگویم تاکنون مازندرانی یک ریال از بازیکنان دریافت نکرده و این حرف کاملا کذب است. البته فدراسیون چون متولی اعزام بازیکنان لژیونر به لیگ های هندوستان است بازیکنانی که در باشگاه ها رشد می کنند در تیم های ملی با پول بیت المال ساخته می شوند، شاید به اندازه ۱۰ درصد مبلغی که بازیکن قرارداد می بندد به فدراسیون پرداخت کند و حتی بعضی وقت ها این مبلغ به ۵ درصد نیز می‌رسد. البته در ارتباط با بازیکنان جوان که سال اول اعزام می شوند شاید این مبلغ تا ۱۵ درصد نیز افزایش پیدا کند. تمام مبلغ دریافت شده هزینه اردوی تیم ملی، مباحث ورزش همگانی، خرید تاتامی و.... می شود و یک ریال صرف امور جاری فدراسیون و حقوق پرسنل نمی شود و حتی ریالی به جیب‌ فرد خاصی نمی‌رود.

رئیس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال شما با وجود این که رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا هستید، آیا حق ملی پوشان در بازی های آسیایی مقابل هند نادیده گرفته شد؟ خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس فدراسیون کبدی ایران خیلی دوست دارم که بگویند حق ایران در بازی های آسیایی خورده شد و من هم با افتخار بگویم که حق ما طلا بود و به ناحق به نقره تبدیل شد اما هیچ چیزی بالاتر از واقعیت نیست. ما مسلمان هستیم و باید واقعیت را بگوییم. این امتیاز از آن هندوستان بود. من از جایگاه رئیس فدراسیون هرگز نمی توانستم کنار زمین بروم اما از جایگاه رئیس کنفدراسیون آسیا می‌توانستم از حق ایران دفاع کنم وقتی کنار زمین رفتم دیدم که حق با تیم هندوستان است.

وی ادامه داد: هر کسی مدافع حق خودش است حال این که هندی باشد و یا تیم دیگر، هیچ کس از حق خود نمی‌گذرد و امتیاز باید به هندی ها داده می‌شد. درست است داور ۳ بر یک اعلام کرد اما کارشناسان داوری که شناخت کامل به این رشته دارند معتقد بودند که امتیاز ۵ بر یک به نفع هندوستان بود و این حق صددرصد به نفع هندوستان باید رقم می‌خورد و طلا بازی های آسیایی برای هندوستان بود نه ایران.

اورسجی همچنین در ارزیابی از عملکرد تیم ملی بانوان و مردان کبدی در بازی های آسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: عملکرد بانوان بسیار ضعیف بود و من اصلا از عملکردشان راضی نیستم اما مردان بسیار خوب عمل کردند و مدال نقره آن ها در حد طلا بود. پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی نیز همیشه به این موضوع اشاره می‌کردم تیمی که کمتر اشتباه کند به مدال طلای بازیهای آسیایی دست پیدا می کند. البته اختلاف ما با تیم هند برای رسیدن به سکوی قهرمانی بسیار کم بود اما شانس با ما یار نبود.

رییس فدراسون کبدی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییراتی در تیم بانوان بعد از بازی های آسیایی ایجاد خواهد شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از ترکیب تیم بانوان و کادر فنی تغییر خواهد کرد. زیرا به همان تعداد اردویی که برای مردان برگزار کردیم برای زنان نیز اردو داشتیم و مربی خارجی برای آنها آوردیم اما متاسفانه در بازی های آسیایی هانگژو برابر چین تایپه اصلا بازی نکردند. اگر بازی خود را اجرا می‌کردند شاید در فینال تیم هندوستان را نیز شکست می‌دادیم.

وی در پایان درباره برنامه آینده تیم ملی کبدی گفت: اگر تغییری در زمان برگزاری مسابقات ایجاد نشود اسفند امسال بازیهای آسیایی داخل سالن را داریم و ترکیب بانوان در این بازی ها قطعا ۹۰ درصد تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha