• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402080200904
  • خبرنگار : 71552

بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین

۳ مدال طلا، نقره و برنز پاراکانو در روز دوم پاراآسیایی هانگژو

۳ مدال طلا، نقره و برنز پاراکانو در روز دوم پاراآسیایی هانگژو

ملی‌پوشان پاراکانو ایران به مدال‌های طلا، نقره و برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رسیدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از هانگژو، در دومین روز از رقابت‌های پاراقایقرانی بازی‌های پارا آسیایی هانگژو امروز (سه شنبه) نمایندگان ایران صاحب یک طلا، یک نقره و یک برنز شدند. 

اسلام جاهدی در رشته کانو کلاس vl۲ به آب زد. جاهدی در رقابت با حریفان خود با زمان ۵۵ ثانیه و ۷۴۹ هزارم ثانیه و فاصله بیش از ۴ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و در رده اول ایستاد و به مدال طلا دست یافت.

قایقرانان تایلند و هند به ترتیب مدال نقره و برنز را کسب کردند.

جاهدی: هدف نه فقط کسب مدال طلا بلکه شادکردن دل مردم ایران بود

اسلام جاهدی پس از کسی مدال طلا در مسابقات قایقرانی اظهار داشت: خدا را شاکرم پس از گذران چندین سال سخت و هدفگذاری برای این روز، توانستم دل مردم شریف ایران و هم‌استانی‌هایم در هرمزگان و بندرعباس را شاد کنم و در اختتامیه مسابقات قایقرانی به مدال طلا برسم.

او افزود: چندین سال در آسیا عناوین قهرمانی را کسب کرده بودم اما رقابت در بازی‌های آسیایی سخت‌تر بود. البته هدف اسلام فقط کسب مدال طلا نبود بلکه هدف اصلی شادکردن دل مردم ایران و به اهتزاز درآوردن پرچم کشورم بود. تا در نهایت در رنکینگ و جدول مدالی، جایگاه ایران ارتقا یابد.

جاهدی با اشاره به اینکه این مدال را تنها نگرفته است، گفت: این مدال تنها برای من نیست. از بالاترین فرد در فدراسیون تا نفرات دیگر از جمله بچه‌های رستوران، کارگاه و ... در این مدال سهیم‌اند، زیرا در کنار اسلام بودند. بچه‌های هرمزگان و بوشهر که پیام‌هایشان برای من قوت قلب بوده است.

جاهدی درباره اینکه آیا در پاراالمپیک هم حضور خواهد داشت، گفت: دو ماه پیش توانستم تقریبا حضورم در پارالمپیک را ۹۹ درصد قطعی کنم، فقط باید در مسابقات رنکینگ‌دار سال آینده در مجارستان حاضر شوم تا بتوانم مجوز قطعی پارالمپیک را کسب کنم.

مدال‌آور طلایی ایران در پاراکانو درباره اینکه آیا قول مدال در پارالمپیک را می‌دهد، عنوان کرد: نمی‌توانم قول ۱۰۰ درصد نمی‌توانم برای مدال طلا بدهم اما اسلام همیشه تلاش کرده و از چیزی کم نمی‌گذارد و آن را اثبات کرده است.

بهروزی راد نقره گرفت

شهلا بهروزی راد در رشته کانو کلاس kl۳ به آب زد. بهروزی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.

۳ مدال طلا، نقره و برنز پاراکانو در روز دوم پاراآسیایی هانگژو

 اهتزاز پرچم ایران افتخار بزرگی است

شهلا بهروزی راد پس از کسب مدال نقره گفت: خیلی خوشحالم از اینکه توانستم در اولین دوره‌ای که قایقرانی در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کرده‌، من هم در این رویداد حاضر باشم و مدال بگیرم. برای من افتخار بزرگی است که پرچم ایران عزیزم را به اهتزار درآوردم. خدا را بابت این اتفاق شاکرم و قدردان کسانی هستم که برایم زحمت کشیدند.

او ادامه داد: همه توانم را گذاشتم و خوشحالم که توانستم شادی را به ملت شریف ایران بدهم. امیدوارم بتوانم در بازی های پارالمپیک هت تریک کنم و برای سومین بار در این رویداد حضور داشته باشم.

رویا سلطانی به مدال برنز رسید

رویا سلطانی در رشته کانو کلاس kl۲ به آب زد. سلطانی با زمان ۵۶ ثانیه و ۷۱۴ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده سوم ایستاد و به مدال  برنز دست یافت.
قایقرانان هند و چین به ترتیب مدال طلا و نقره را کسب کردند.

۳ مدال طلا، نقره و برنز پاراکانو در روز دوم پاراآسیایی هانگژو

 مدالم را به روح شهدای بیمارستان غزه تقدیم می کنم
رویا سلطانی گفت : خدا را شکر که توانستم پرچم ایران را به اهتزاز در آورم و بسیار خوشحالم و باید از رییس فدراسیون قایقرانی و رییس کمیته ملی پارالمپیک تشکر کنم.

او افزود: من عضو کوچکی از خانواده کادر درمان هستم و این مدال را تقدیم می کنم به همکاران و بیماران عزیزم به ‌ویژه به پزشکانی که در بیمارستان غزه در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند. اعتقاد دارم قهرمانان واقعی شهدای غزه هستند.

مسعود قیصری مدال نگرفت 

مسعود قیصری در رشته کایاک کلاس kl۳ به آب زد. قیصری در مرحله فینال و در رقابت با حریفان خود با مجموع زمانی ۴۵ ثانیه و ۸۱۷ صدن ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده ششم ایستاد.

قایقرانان ازبکستان، قزاقستان و هند در رده اول تا سوم ایستادند.

روز گذشته سارا عبدالملکی به نشان برنز دست یافت و سعید حسین پور مدال طلا را برای کاروان ایران گرفت.

به این ترتیب پاراکانو ایران در این بازی‌ها توانست دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کند.

سهرابیان: تلاش‌مان درخشش قایقرانی ایران در پارالمپیک است

تیم ملی پاراقایقرانی ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو عملکرد موفقی داشت و از شش قایقران حاضر در این بازی‌ها ۵ نفر به مدال دست یافتند.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در این باره اظهار داشت: خوشحالم دختران و پسران قایقران همه تلاش خود را کردند. در اولین دوره‌ای که قایقرانی وارد بازی‌های پاراآسیایی شده است موفق شدیم دو طلا، یک نقره و دو برنز را کسب کنیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. امیدوارم در ادوار آینده باز هم این موفقیت‌ها تکرار شود و نتایج بهتری به دست آید. ما می‌توانستیم در رشته‌های دیگر هم حضور داشته باشیم که به دلیل نبود تجهیزات و امکانات در آنها شرکت نکردیم.

او ادامه داد: امیدوارم به کمک ارگان‌هایی که دلسوز ورزش‌اند و بی‌منت به ورزشکاران این قشر از جامعه علاقه‌مندند پای کار بیایند و به فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک کمک کنند تا بتوانیم تعداد ورزشکاران را از شش ورزشکار به ۱۲ ورزشکار برسانیم و همراه با مدال‌های فراوان شود.

سهرابیان افزود: خوشبختانه ورزشکاران پاراکانو با دیگر ورزشکاران در رشته قایقرانی فرقی ندارند. بچه‌های ما پنج سال زحمت کشیده و مزد زحمات خودشان را گرفتند. مجددا پس از چند روز کار را دوباره پیگیری خواهیم کرد و امیدوارم در پارالمپیک هم اسم و نام ایران را زنده نگه داریم.

سهرابیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قول کسب مدال بدهد، عنوان کرد: قول‌دادن در مسابقات سخت است. همین طور که در بازی‌های آسیایی قول دورقمی‌شدن مدال در قایقرانی را دادیم اما به خاطر صدم ثانیه اختلاف، هفت قایقران ما چهارم شدند. البته از نظر آمار ریاضی پیش‌بینی ما درست بود اما در کسب مدال فاصله گرفتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha