• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402080200969
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان:

استعدادیابی ورزشی در تیران وکرون کمتر انجام می‌شود

استعدادیابی ورزشی در تیران وکرون کمتر انجام می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون‌ گفت: استعدادیابی ورزشی در گروه سنی کودک و نوجوان در تیران وکرون کمتر مورد اهمیت قرار گرفته است.

جواد بهارلویی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت توسعه ورزش در جامعه، اظهار کرد: استعدادشناسی و استعدادپروری از ضرورت‌های هر منطقه است که می‌تواند در قهرمان‌پروری و ایجاد انگیزه برای گرایش به ورزش موفقیت‌آمیز باشد.

وی افزود: استعدادشناسی کمتر مورد توجه بوده و بعضی از هیات‌های ورزشی در این عرصه تمرکز کرده‌اند که همین موضوع موفقیت‌هایی برای آنان در تشکیل تیم‌های قهرمان در آن رشته‌ها به همراه داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون‌ با برشمردن عوامل کم‌توجهی به استعدادیابی، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی متخصص، دسترسی سخت به گروه هدف و نبود امکانات زیرساختی مناسب در همه مناطق از موانع این حوزه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: استعدادشناسی در مدارس یکی از راهکارهای مهم به حساب می‌آید که دبیران ورزش به این موضوع می‌توانند کمک کنند و شناسایی و معرفی فرد از این طریق با شناخت استعداد خیلی راحت‌تر است.

بهارلویی با بیان اینکه خانواده‌ها در شناسایی استعدادها نقش دارند، خاطرنشان کرد: بعضی مواقع اسرار خانواده و موضوعات تعصبی باعث شده یک نوجوان به رشته‌هایی که علاقه و استعداد ندارد بپیوندد و همین موضوع انگیزه ورزشی او را از بین می‌برد.

به گفته وی، کارشناسان ورزشی بهترین نظر را در شناسایی و معرفی افراد به رشته‌ها دارند که خانواده‌ها از آنان مشورت بگیرند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون‌ قهرمان‌پروری در این شهرستان را مهم دانست و گفت: در رشته‌های انفرادی مثل رزمی استعدادهای متفاوتی شناسایی و یکصد ورزشکار این منطقه در یک سال گذشته موفق به کسب عنوان‌های برتر مسابقات استانی و ملی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در رشته‌های تیمی هم موفقیت‌هایی به دست آمده که رشته هندبال و فوتبال از جمله آن است، ولی باید در تیم‌سازی و معرفی افراد با استعداد به تیم‌های استانی بیشتر کار شود.

بهارلویی اضافه کرد: امکانات زیرساختی در حوزه ورزش شهرستان با کمبودهایی روبرو است، اما با اجرای پروژه‌های جدید وضعیت در حال رشدی را تجربه خواهیم کرد.

وی به امکانات مورد نیاز برای اعزام ورزشکاران به مسابقات نیز اشاره کرد و یادآور شد: حمل و نقل و هزینه‌های پشتیبانی گاهی مانع از حضور تیم‌ها و یا افراد به مسابقات می‌شود که بخش‌های خصوصی در این خصوص در راستای امر فعالیت اجتماعی خود ورزشکاران را حمایت کنند.

بهارلویی به اهمیت ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: مسابقات ورزشی و ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم در حال انجام است که دو مرکز به‌صورت تخصصی برای ورزش کودکان کار می‌کنند و مسابقات محله‌ای نیز در حال اجرا است.

وی راه‌اندازی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی را مورد مطالبه قرار داد و گفت: در تعامل با شهرداری‌ها این ایستگاه‌ها راه‌اندازی خواهد شد که جانمایی و پیش‌بینی‌های لازم در حال انجام بوده که مساعدت مدیران شهری نیاز است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون‌ اضافه کرد: راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی نیز در گرایش به ورزش مؤثر بوده، اما فرهنگ‌سازی آن در مدارس از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی معتقد است با تقویت ورزش قهرمانی، زنگ ورزش همگانی نیز پر صداتر خواهد شد و به واسطه همین موفقیت‌ها امکان جذب افراد به ورزش فراهم می‌شود.

بهارلویی توسعه فرهنگ ورزشی را مستلزم کار تیمی و مشارکتی خواند و اظهار کرد: نباید این موضوع در جامعه مغفول بماند و در قالب اقدام مشترک هر دستگاه و نهاد اداری و همچنین مراکز خصوصی مشارکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha