• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402080201090
  • خبرنگار : 71129

نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا تقلیدی از شوروی است

نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا تقلیدی از شوروی است

نخست وزیر مجارستان در سالگرد قیام شکست خورده ۱۹۵۶ کشورش علیه شوروی، اتحادیه اروپا را متهم کرد که به دنبال برقراری سلطه‌ای مانند شوروی به وسیله تلاش برای گرفتن هویت بوداپست است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در سخنرانی خود که روز دوشنبه انجام شد، گفت: امروز اوضاع به ‌حدی است که من را یاد دوران شوروی می‌اندازد. بله تاریخ دارد تکرار می‌شود. خوشبختانه زمانی این وضعیت یک تراژدی بود اما الان یک کمدی است. خوشبختانه بروکسل، مسکو نیست. مسکو تراژدی بود اما بروکسل فقط تقلیدی بد است.

اوربان همچنین مدعی شد که بروکسل تلاش کرده تا مدلی از دموکراسی آزاد را که مردم مجارستان آن را رد کرده‌اند، تحمیل کند.

وی افزود، اگرچه متدها و روش‌های سلطه اتحادیه اروپا به دوران شوروی بر می‌گردد، اما این بلوک نمی‌تواند با "مشت آهنین" حکمرانی کند.

نخست وزیر مجارستان در ادامه با اشاره به چهار دهه کنترل شوروی بر کشورش گفت: ما به ساز مسکو می‌رقصیدیم. بروکسل هم همان روش را پیش گرفته اما ما روش خودمان را داریم و به روش خودمان پیش می‌رویم.

تعطیلات ۲۳ اکتبر مجارستان یادآور آغاز انقلاب ۱۹۵۶ این کشور است که توسط نیروهای شوروی پس از ۱۲ روز از آغاز آن سرکوب شد. اوربان همواره در طول سال‌های فعالیتش از این روز برای مقایسه بین سرکوب شوروی و تاکتیک‌های اتحادیه اروپا استفاده کرده و سال گذشته نیز پیش بینی کرد که اتحادیه اروپا سرنوشتی چون جماهیر شوروی خواهد داشت.

نخست وزیر مجارستان با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، مهاجرت غیرقانونی و پروپاگانداری همجنسگرایان درگیری دارد. همین چند روز پیش وی با دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پکن باعث خشم متحدان غربی شد.

وی در این دیدار خواستار پایان قابل مذاکره جنگ روسیه و اوکراین شده و استدلال کرد که تحریم‌ها علیه مسکو شهروندان اتحادیه اروپا را فقیرتر کرده است.

اوربان همچنین در سخنرانی روز دوشنبه خود گفته بود، مجارستانی‌ها دیدگاه متفاوتی از آزادی نسبت به غربی‌ها دارند و افزود: برای غربی‌ها، آزادی یعنی فرار و خلاصی از دست خود، خلاصی از آنچه که برایش به دنیا آمدید، تغییر کشور، تغییر جنسیت، تغییر هویت.

اوربان همچنین خاطرنشان کرد، اما برای مجارستانی‌ها این آزادی به معنای غریزه زندگی است و تلاش نمی‌کنند تا از هویت خود خلاص شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha