• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080201120
  • خبرنگار : 30147

نماینده مردم ترشیز در مجلس:

دانشکده علوم پزشکی کاشمر مستقل اعلام شد

دانشکده علوم پزشکی کاشمر مستقل اعلام شد

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم منطقه ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی گفت: با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استقلال دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشمر با ردیف مالی مستقل اعلام شد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در پی سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دی‌ماه پارسال به شهرستان کاشمر، قول مساعد مبنی بر استقلال دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان کاشمر و انتزاع آن از دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده شد.

وی با بیان اینکه پس از آن جلسه موضوع در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شد، عنوان کرد: اکنون در دانشکده پرستاری کاشمر بیش از۳۰۰ دانشجو در سه رشته پرستاری، فوریت‌های پزشکی و علوم‌آزمایشگاهی در پنج مقطع مشغول به تحصیل هستند.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه تا هفته اول مهرماه علیرغم گذشت زمان و داشتن ردیف بودجه مستقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، هیچ‌گونه اقدامی در خصوص استقلال و انتزاع این دانشکده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت نپذیرفته بود، پیگیری‌های لازم انجام گرفت.

نیک‌بین از کاشمر به‌عنوان دومین قطب درمانی و آموزشی دانشگاه بعد از مشهد نام برد و افزود: این شهرستان خدمات درمانی و آموزشی بسیاری را به شهرستان‌های همجوار که جزو مناطق محروم کشور هستند، ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استقلال دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشمر با ردیف مالی مستقل اعلام شد.

این نماینده مجلس در ادامه از انعقاد قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در این شهرستان خبر داد و گفت: قرارداد ساخت نیروگاه بزرگ ‌مقیاس خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۵ میلیون یورو بین وزارت نیرو و شرکت سرمایه‌گذار نهایی شد.

نیک‌بین با بیان اینکه این قرارداد اکنون در سامانه کدال بورس کشور رسماً بارگذاری شده است، خاطر نشان کرد: کاشمر رسما به‌عنوان یکی از ساخت‌گاه‌‏های بزرگ ‌مقیاس احداث نیروگاه‌های خورشیدی کشور در وزارت نیرو ثبت گردید و به‌زودی عملیات اجرایی احداث آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha