• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402080201193
  • خبرنگار : 50037

پرداخت ۲.۸ میلیارد وام اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد اسدآباد

پرداخت ۲.۸ میلیارد وام اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد از پرداخت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد این شهرستان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

حسین‌علی شرکائی سه‌شنبه ۲ آبان در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد، افزود: این میزان تسهیلات اشتغالزایی به ۲۸ نفر از بهبودیافتگان به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با تأکید بر استانداردسازی هر چه بهتر کمپ‌های ترک اعتیاد سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به در آستانه فصل سرما بودن راه‌اندازی گرمخانه توسط شهرداری در شهر اسدآباد ضرورت دارد برای جانمایی گرمخانه توسط شهرداری برای احداث و یا اجاره، مکان مورد نظر باید توسط بهزیستی و نیروی انتظامی انتخاب شود و مورد تأیید قرار گیرد.

شرکائی همچنین از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص اعتیاد در انتظامی اسدآباد در ماه گذشته خبر داد و یادآور شد: به علت نبود مرکز آزمایش اعتیاد رانندگی در اسدآباد، رانندگان شهرستان برای آزمایش به مرکز استان مراجعه و تردد داشتند و همواره وجود آزمایشگاه و مرکز تست اعتیاد یکی از مطالبات مهم شهروندان اسدآبادی بود که این مطالبه مردمی پس از ۴۰ سال مرتفع شد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه از نقش مؤثری در جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و نیز جلوگیری از خطرات راه و تردد در مسیر ۴۵ کیلومتری اسدآباد به مرکز استان برای شهروندان اسدآبادی برخودار خواهد بود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان هم گفت: خوشبختانه در سطح استان همدان مرکز غربالگری شهرستان اسدآباد از عملکرد بسیار خوبی برخودار بوده و با غربالگری مناسب به تفکیک معتادان به مرکز ماده ۱۶، تبصره دو ماده ۱۶ و یا به خانواده خود و یا بیمارستان ارجاع می‌شوند.

سیاوش رهبر با اشاره به اینکه در سال گذشته در سطح استان همدان به ۶۱۶ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است، افزود: برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد شهرستان اسدآباد نیز آمادگی لازم را داریم.

وی اظهار کرد: مقرر شده مجوز چند مرکز  اجتماع درمان مدار(TC) در سطح استان داده شود که در اسدآباد هم در صورت معرفی فردی توانمند و تحصیلکرده نسبت به ارائه مجوز یک مرکز اجتماع درمان مدار(TC) اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha