• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080201360
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل دامپزشکی استان:

فعالیت ۷۰۰ واحد مرغداری در لرستان

فعالیت ۷۰۰ واحد مرغداری در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۷۰۰ واحد مرغداری در استان وجود دارد که جیره غذایی این پرندگان ذرت، سویا، تک‌ویتامین‌ها و یک سری مواد معدنی و آنزیم‌ها است و استفاده از این جیره غذایی در راستای خاصیت گوشت‌آوری جوجه است.

مصطفی زبردست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث حیوانات بلاصاحب، براساس آخرین دستورالعمل ۱۴۰۱ وزارت کشور، معاونت عمرانی و سازمان‌ شهرداری‌ها و دهیارها و براساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها دستورالعمل ابلاغ شده و واضح و شفاف آمده است که شهرداری‌ها در این خصوص چه وظایفی می‌بایست انجام دهند.

وی اضافه کرد: براساس همین دستورالعمل، کارگروه‌های ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شده است و باید اقدامات زنده‌گیری، ساخت اقامتگاه‌ها، جداسازی، عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی انجام شود.و امیدواریم در سایر شهرستان‌ها، شهرداری‌ها پای کار باشند و این اقامتگاه‌ها را ایجاد کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: در حال حاضربیماری ویروس اپیدمی در استان نداریم و سازمان دامپزشکی فوق تخصصی است و همه دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها و مبارزه با ویروس‌ها را زیر نظر سازمان بهداشت جهانی انجام می‌دهند به عنوان مثال طرح طاعون نشخوارکنندگان کوچک داشتیم که باید ظرف پنج سال این بیماری ریشه‌کن شود.

وی اظهار کرد: در دام‌های مختلف، بیماری‌های مختلفی وجود دارد به عنوان نمونه در آبزیان بیماری خون‌ریزی پوزه « VHS» و در طیور بیماری آنفلوآنزای فوق حاد و نیوکاسل می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

زبردست در خصوص جیره غذایی مرغداری‌ها در لرستان گفت: در صنعت طیور استان ۷۰۰ واحد مرغداری وجود دارد که جیره غذایی این پرندگان ذرت، سویا، تک‌ویتامین‌ها و یک سری مواد معدنی و آنزیم‌ها است و استفاده از این جیره غذایی در راستای خاصیت گوشت‌آوری جوجه بوده و جیره غذایی مرغ تخمگذار و گوشتی متفاوت است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha