• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402080201410
  • خبرنگار : 71612

ریشه بحران در فلسطین از نگاه کارشناس غربی

ریشه بحران در فلسطین از نگاه کارشناس غربی

خبرنگار و کارشناس رسانه فرانسوی می‌گوید سیاست استعماری رژیم صهیونیستی در فلسطین، ریشه بحران کنونی در منطقه و مانعی در صلح است.

به گزارش ایسنا، «بنژمن کروآر» خبرنگار و کارشناس فرانسوی معتقد است سیاست استعماری رژیم صهیونیستی در شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی نهفته است و این موضوع مانعی بر سر راه صلح است.

کروآر که در شبکه «ال.س.ای« صحبت می‌کرد، با نشان دادن نقشه‌ای از شهرک‌های ساخته شده در طی ۵۰ سال گذشته توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، آن‌ها را به ۲ دسته که با موافقت وزارت دادگستری این رژیم ساخته و دیگری بدون موافقت این وزارت ساخته شده‌اند تقسیم کرد و یادآور شد این موضوع به آن معنا نیست که ارتش رژیم صهیونیستی از دسته دوم دفاع نمی‌کند.

او همچنین نشان می دهد که در سال ۱۹۷۱، ۱۵۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری ساخته شده بود. در زمان قرارداد اسلو در سال ۱۹۹۳ این تعداد به ۱۱۶۳۰۰ رسید و رژیم صهیونیستی قول توقف شهرک‌سازی را داده بود ولی تا سال ۲۰۲۱ این عدد تقریبا ۴ برابر شد. در مجموع، در طی ۵۰ سال (۱۹۷۱ تا ۲۰۲۱)، ۴۶۵۴۰۰ واحد در کرانه باختری ساخته شده و از دیدگاه حقوق بین‌الملل همه آن‌ها غیرقانونی هستند.

کروآر با در نظر گرفتن ارقام سازمانی مردم نهاد ضد استعمارگری، تعداد جمعیت ساکنان در کرانه باختری را برای فلسطینیان ۲۸۱۶۰۰۰ و برای رژیم صهیونیستی ۴۶۵۰۰۰ اعلام کرد.

این خبرنگار می‌گوید بعد از به روی کار آمدن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدرت، ۱۳۵۰۰ واحد از سال ۲۰۰۷ به بعد هر ساله ساخته شده‌اند.

«فرانسوا کلمانسو» سردبیر بین‌الملل شبکه ال.س.ای نیز درباره شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی می گوید که عدد ۴۶۵۰۰۰ واحد بدون احتساب قدس شرقی است و این عدد بیش از ۷۰۰ هزار را نشان می دهد.

او اظهار می‌کند که در سال ۲۰۱۰، زمانی که «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» بود، به قدس سفر کرد تا درباره تعلیق شهرک‌سازی با مقامات صهیونیست صحبت کند ولی در آن زمان وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی اجازه ساخت ۱۶۰۰ خانه (اضافه شدن ۱۰ هزار نفر) در قدس شرقی را داده بود.

کلمانسو گفت: زمانی چنین تحقیری را به شریک اول خود وارد می کنید، اعتبار و صداقت خود را از دست می دهید. نه بایدن و نه ماکرون به حرف‌های نتانیاهو اعتماد ندارند و به همین دلیل است که ماکرون در سفر به سرزمین های اشغالی با «بنی گانتس» و «یائیر لاپید» مخالفان او هم دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha